/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Link til samme side.
Fra : fredag
Vist : 236 gange
100 point
Dato : 21-10-04 08:24

Hej
Er ved at lave en hjemmeside og opstillet det hele i tabeller med menuen i venstreside og så vil jeg gerne have at hvergang jeg klikker i et menufelt så skiftes emnet i tabellen i højre side. Men hvordan gør jeg det. Jeg vil ikke bruge rammeopdeling fra frontpage fordi så er jeg helt ude ved kanterne og det ønsker jeg ikke. Er der nogen som kan hjælpe +

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-10-04 08:39

Så er der kun slavemetoden tilbage, dvs. at du tager kopi at den første side, og ændrer teksten/emnet i højre.
Du laver lige så mange sider som der er emner.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 21-10-04 08:44

Kan det lade sig gøre hvis jeg bruge rammeopdeling at centrere det hele så jeg har en kant hele vejen rundt på 2 cm. ???

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 21-10-04 08:51

Du laver da bare to sider, hvor den ene linker til den anden. f.eks. første side ser f.eks sådan her ud:

+ Forside
+ Produkter
+ Info
+ Kontakt

Og den sider du linker til fra produkter kan se sådan her ud:

+ Forside
+ Produkter
- Tøj
- Trøjer
+ Info
+ Kontakt

eller kan du hente noget javascripts der kan gøre det for dig, f.eks. på http://www.viewsource.dk/

Under applet og javascripts, der er masser af menuer. Bare brug 5 min.på og kigge.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 21-10-04 16:13

Kan kun anbefale at du gør lige som steffan!

Du evt. lave navigationen i en indbygget ramme!

og så lave 2 sider med
+ Forside
+ Produkter
+ Info
+ Kontakt

+ Forside
+ Produkter
- Tøj
- Trøjer
+ Info
+ Kontakt

Det plejer jeg at gøre!