/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WIN XP
Fra : manollo
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 20-10-04 20:57

Når jeg vil installerer min printer og skanner ved hjælp af de medfølgende cd`er, får jeg en meddelse der lyder:
16-Bit-Windows-undersystem.
C:\WINDOWS\\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT.
Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft Windows programmer.
Jeg får kun den meddelse når jeg vil installerer ovennævnte, ikke når jeg har installeret f.eks. Digital camera, WEB-camera, mus og tastatur osv. Det virker uden problemer.
Jeg har delt min HD op i et c od d drev, begge NTFS.
Er der nogle der kan give mig en logisk forklaring på dette, vil jeg være meget taknemmelig.
På forhånd tak.
Manollo

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 20-10-04 21:42

Det problem har jeg også når jeg skal spille et spil..?

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 20-10-04 22:39

Jeg har haft det omtalte problem med et andet program, i samme omgang kæmpede jeg lidt med en virus, om virussen var den skyldige, ved jeg ikke, men løsningen var at kopiere filen fra en anden XP-maskine over på min, hvor den iøvrigt ikke var at finde.

Prøv dette, hvis du har adgang til en anden XP'er.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-10-04 00:28

Prøv at få den nyeste driver til dit mærke scanner/printer på nettet.
Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-04 08:30

Gå ind i c:\windows\repair og kopier den autoexec.nt der ligger der, over i mappen c:\windows\system32
Af uransalige grunde kan ens autoexec.nt fil blive korrupt!

Godkendelse af svar
Fra : manollo

Dato : 21-10-04 09:56

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : Dossing

Dato : 27-10-04 02:49

En anden mulighed er at lave sin egen autoexec.nt, således dit udstyr er kompatibel med XP. Autoexec.nt er reelt kun brugt for at systemet kan virke med MS-Dos programmer. Nogle programmer kræver specielle device drivere indlæst for at fungere
Du kan prøve at få fat på en autoexec.bat fil fra en eventuelt Win 95 maskine (hvis de stadig findes) og så ændre navnet til autoexec.nt, dernæst kopiere den til: C:\windows\system32\.
HVIS DU HAR EN FIL MED DETTE NAVN I FORVEJEN, SÅ OMDØB DEN TIL "autoexec.old". SÅ KAN DU ALTID KOMME TILBAGE TIL DEN.
At du har delt din HDD eller bruger NTFS har ingen betydning (i forhold til dit problem)