/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WinXp Installations problemer
Fra : engholm2
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 24-07-02 18:51

Jeg er ved at installere WinXp på en ny puter. Installationen forløber sådan set fint, men når Xp startes op kommer der en blå skærm frem, hvor der stå "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME", hvorefter computeren låser sig fast. Dette bliver ved selvom jeg genstarter. Jeg har forsøgt at ændre i alt i min Bios og prøvet begge de to standard opstarter som er indbygget i Bios "optimal settings" og "Best Performence settings". Hvad gør jeg???

Mvh Morten

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 24-07-02 19:11

Tag en kopi af hele cd'en og læg den over på den maskine, som du skal installere win xp på. Det skal være på et andet drev end det du installerer xp på.
Start derefter installationen. Giver det noget resultat ?

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 24-07-02 23:55

Nej, det er meget mærkeligt. Ændrer jeg nogle indstillinger i Bios kommer jeg helt ind i WinXp men genstarter jeg med de samme indstillinger, går den i stå igen. Ændrer jeg herefter indstillingerne tilbage kommer jeg ind i WinXp igen og sådan fortsætter det. Jeg har knoklet med det i 12 timer og har nu installeret win2000 som kører problemfrit med de samme indstillinger i Bios.

Kommentar
Fra : cad

Dato : 25-07-02 00:01

prøv at disable a-drevet

Forresten ..... er det en DELL-maskine ??

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-02 01:14

Hej

Dette problem er også kendt hos en af mine kammerater... der har en Compaq maskine hvor den i selve setupen låser sig fast.... og der er givet hvis ikke maget at gøre ved det...

Kommentar
Fra : cad

Dato : 25-07-02 14:57

prøv at nulstille bios

Kommentar
Fra : engholm2

Dato : 26-07-02 01:03

Det er ikke en dell og det har absolut intet med a drevet at gøre. Har prøvet at nulstille Bios og intet hjælper. Jeg tror det er samme situation som Caine omtaler. Har installeret winXp på min egen puter (og en del andre) og dette fungerer fint, men lige denne puter er meget mystisk....

Mvh Morten

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-07-02 02:32

Hej Morten,

skriver den andet en lige "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME"?
hvilket bundkort bruger computeren?
hvilke harddiske? (mærke, størrelse... osv.)

der er en artikel fra "XP-erience" der omhandler dette problem... "Error - ''boot_unmountable_drive'' when installing XP"... -->
http://www.xp-erience.org/sections.php?op=viewarticle&artid=46

der er også her noget omkring "Stop 0x000000ED or UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME" fra microsoft... -->
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/winxppro/reskit/prmd_stp_woft.asp

der er yderliger informationer her "STOP 0x000000ED UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME" Error Message During Windows XP Upgrade"... samt løsnings forslag hvis det sku' vise sig at være et af disse problemer i døjer med...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q297185&

der er også en side her... "Stop 0x000000ED Error Message When Volume on IDE Drive with Caching Enabled Is Mounted"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q315403&

det ka' også være du vil få brug for XP's Recovery konsol applikation... du ka' bl.a. se hvilke kommandoer m.v. samt andre oplysninger omkring dette på denne side... "Description of the Windows XP Recovery Console"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;[LN];Q314058

hvis du ikke har fået installeret denne feature... ka' du bl.a. her se hvordan det ka' gøres... "Install XP Recovery Console"... -->
http://www.xp-erience.org/article.php?sid=1669

håber det ka' bruges... og at i vil få løst jeres problem...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-07-02 02:24

Hej Morten,

har du fået det til at funke... eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bananen

Dato : 05-08-02 13:52

Det er helt sikkert, at hvis du henter en ny BIOS version og opdaterer, så vil problemet være løst.

Kommentar
Fra : bananen

Dato : 08-08-02 20:22

Hvis man kan få point for et sådant svar, hvad er det dog for et board ? Jer er ikke mere deltager på KANDU, tak for nu, jeg forlader board.