/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvorfor får jeg denne fejl
Fra : briani
Vist : 886 gange
100 point
Dato : 20-10-04 15:40

Hejsa

Når jeg vil sende en mail kommer denne fejlkode.

Her har jeg forsøgt at sende kandus seneste 25 til mig selv.

Citat
Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Emne 'Sender: last25', Konto: 'Brian', Server: 'SMTP.MAIL.DK', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10053, Fejlnummer: 0x800CCC0F

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 20-10-04 15:47

Det kunne lyde som om der er noget galt med Kandus server, nok ikke noget du kan gøre noget ved. :)
Admin bruger ikke så meget tid herinde, og derfor kan der gå lidt tid inden de for styr på den slags fejl og mangler.
Men det kan man forvente i et gratis forrum som dette :)
Hvis man vil undgå den slags, skal man finde et sted hvor man betaler for at være medlem :)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-10-04 15:51

Hejsa Trinethk

Nu kommer fejlen ikke kun når jeg prøve at sende en side fra Kandu.
Men den kommer også når jeg sender fra andre steder.

Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-10-04 15:51

Tillæg

Skal måske lige nævne at jeg bruger outlook express

Kører med xp
Og har sp2 installeret.

Brian

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 110 point
Dato : 20-10-04 16:05

Hvis du har TDC som udbyder, så har de haft problemer med deres mailserver, og har haft spæret for port 25. Men jeg ved ikke om den forbliver spæret eller ej.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 20-10-04 16:35

Jeg slås med omtrent samme problem for tiden...pisseirriterende! Jeg har haft de første 8 servicemedarbejdere fra TDC Hotline i røret, og de kan ikke rigtig finde ud af det. Jeg kan modtage mail og komme på nettet, men så snart jeg prøver at sende en mail, viser den fejl. "Serverfejl 471". Så det er vist ikke helt samme problem som dit, men det ligner. Har du prøvet at gå ind på TDC's hjemmeside, hvor de har en "gør-det-selv" service? Der får du forskellige forslag til, hvad du kan gøre, hvis du har et bestemt problem. Det løste bare ikke mine problemer desværre, så nu får jeg en TDC service medarbejder til at ringe til mig på fredag og gå det hele igennem. Jeg kører XP ligesom dig og har også Outlook Express.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-10-04 16:37

Port 25 er bestemt ikke spærret da jeg anvender den uden problemer.
Brian jeg kunne godt forestille mig, at det er en sikkerheds bug i forbindelse med SP2
Fejlkoden angiver, at der kan være tale om større mail end serveren tillader, men det tror jeg ikke på.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-10-04 16:54

Hejsa

Det er TDC jeg bruger
Og jeg har været inde på tdc hjemmeside-og prøvet de forskellige løsninger,men intet hjalp desværre.

Jeg har også en fornemmelse af at der er sp2 der volder proplemet.

MEN jeg har prøvet at fjerne SP2 fra tilføj/fjern
Og det hjalp ikke
Men jeg har også på fornemmelse at selv om man fjerne sp2,så bliver det hele ikke afinstalleret.

Det mest mærkelige er.

Hvis jeg sender en kort mail til mig selv-så sender den godt nok
Sender jeg en større mail-så sender den ikke.
Har ingen proplemer med at modtage.

Det må være en eller anden opsætning som SP2 har pillet ved.

Nu vil jeg lige prøve at slette min konto-og så køre den ind igen.

Brian

Kommentar
Fra : ksv

Dato : 20-10-04 18:41
Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 20-10-04 20:30

Prøv at definere din konto med pasmtp.tele.dk i stedet for. Det er den, jeg bruger og har aldrig lignende problemer (også TDC)

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 22-10-04 14:44

Tak for svaret dbl.

Så blev proplemet løst,det var hos TDC fejlen lå.

Forsat god dag til alle.

Mvh
Brian