/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Tidligere arbejdsledig søges
Fra : Selc
Vist : 612 gange
100 point
Dato : 20-10-04 13:58

Min kollega og jeg leder efter en person, der har været ledig i en længere periode, men nu har fået arbejde.

Vi er to journaliststuderende på 7. semester fra Danmarks Journalisthøjskole, der er i færd med at lave en analyserende feature om arbejdsløshed - set i lyset af, at det formentlig bliver et tema ved det kommende valg. Vi vil gerne klæde læserne på til en kommende valgdebat/-kamp.

Derfor søger vi et menneske, der kan fortælle om oplevelsen med at være ledig og siden få job. Det skal give en menneskelig tilgang til de lidt mere tørre begreber og tal i artiklen.

Svar på dette spørgsmål og send en mail til clseXX@mail.djh.dk (fjern de to X'er) for at få point.

vh.

Claes

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-10-04 15:12

Hvad bliver det færdige "produkt" ? Bliver artiklen offentliggjort ? Fortæl gerne meget mere !
/PG

Kommentar
Fra : Selc

Dato : 21-10-04 11:32

Det færdige produkt bliver en analyserende feature, hvor vi vil forsøge at komme omkring, hvordan interne strukturændringer ofte har en lille indflydelse på den samlede arbejdsløshed (selvom de godt kan pynte på tallene), hvilken rolle arbejdsløshed vil spille i et valg og hvorfor samt hvordan økonomiske incitamenter og ekstra uddanelse heller ikke spiller så stor en rolle for den samlede arbejdsløshed.
Kort sagt vil vi gerne klæde vælgerne på til valgdebat om arbejdsløshed. Men det hele skal formidles noget mere levende end ovenstående med en historie om et menneske som ramme. Som udgangspunkt skal historien kunne trykkes (i en morgenavis), og det vil vi også forsøge at få realiseret, hvis den bliver god nok.