/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
netværk mellem mac og pc
Fra : Pc freak
Vist : 344 gange
50 point
Dato : 19-10-04 20:48

jeg sidder og skal lave et netværk mellem min og min mors computer. der er bare det prob at hendes er en mac OS 9.2 og min er en XP... og de vil ikke finde hinanden... de kan sagtens dele internet forbindelsen... nu sakl jeg bare også have dem til at dele printeren... er der nogle der ved hvordan man får dem til at finde hinanden? jeg har en aethra router fra cybercity, som er tilsluttet en switch, hvor de to computere så sidder i...

håber i vil hjælpe...

/Pc freak

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 19-10-04 21:44
Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-10-04 09:45

Den nemmeste måde er vel at du køber dig en printerserver som du sætter på routeren. Så er der adgang til printeren, når blot printeren er tændt, og du har så ikke nogen værtsmaskine til printeren.
Biltema har en på deres program og Zitech har flere forskellige modeller.
Gå ind på en af disse sider og søg på "printerserver"

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 20-10-04 11:54

jeg vil ikke købe noget... men kan man ikke få dem til at finde hinanden ligesom hvis det var to pc'er?

dem der har skrevet i linksene havde ikke samme problem... de skulle bare have pc'en til at finde mac'en og deres mac kune godt finde pc'en... hos mig kan hverken mac eller pc finde hinanden... og det var også meget svært at finde ud af hvad der var løsningen...

er der ikke nogle der lige kan forklarer hvad man sakl gøre og evt. hvilke programmer der skal installeres...

Kommentar
Fra : mce

Dato : 03-11-04 23:24

Hej PC Freak

Du skal bruge et mac-pc program. Et af de aller bedste er PC MacLan - det gør dig i stand til at få computerne til at se hinanden, du kan dele mapper og printere. Det koster noget at registrere sig, men man kan downloade en prøveversion for at se om det er noget der kan bruges, se mere på http://ca.miramar.com/Products/PC_MACLAN/

Venlig hilsen
MCE