/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Civilization II på XP - hvordan? Extra p~
Fra : rosekamp
Vist : 479 gange
250 point
Dato : 19-10-04 19:45

Jeg var lige i Føtex for at købe det gode gamle CIV II - Test Of Time og spurgte selvfølgelig ham den 16-årige knægt i afdelingen om man kunne spille det på XP - Ja, da man skulle bare højreklikke og få det til at afspille i en eller anden given kompabilitet. Det viser sig selvfølgelig ikke at virke, så hvad nu? Er der nogen der ved, hvordan jeg skal afspille den på XP? Evt. ved hjælp af en emulator? Jeg kan slet ikke installere spillet.

Extra point gives helt sikkert for et brugbart svar.

Rosekamp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-04 20:23

Normalt skal man højreklikke og vælge kompartibilitet og sætte det til win2000 eller win98! Det der lyder lidt mærkeligt er at du overhovedet ikke kan installere det! Kommer der ingen installationsmenu tror jeg CD'en er defekt og så kan den byttes! Ellers prøv at åbne cd'en, højreklik på install eller setup filen og kør den i win 98 kompartibilitetstilstand!

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 19-10-04 20:33

Det kan jeg som sagt ikke. Den kommer med denne fejlmeddelelse:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre MS_DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte programmet.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 260 point
Dato : 19-10-04 20:39

Ok!! Du kan finde en kopi af autoexec.nt under c:\windows\repair Den kopierer du og sætter ind under c:\windows\system32 Sig ja når den spørger om du vil overskrive. Så skulle det virke

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 20-10-04 11:45

Tedd

Du er sgu da mere end almindelig klog.

Jeg har rodet nettet rundt i gud ved hvor lang tid i går aften uden resultat - og så slynger du bare lige sådan noget ud af ærmet

Tak, nu virker det jo bare.

Rosekamp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-04 07:38

Ja det er en hård byrde jeg slæber rundt på