/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
d. camera virker ikke som web cam
Fra : wezzler
Vist : 328 gange
100 point
Dato : 19-10-04 15:15

hey.

Jeg har forgæves prøvet at få mit digital camera til at virke efter systemgendannelse. Jeg har prøvet at downloade diverse drivere, men kan bare ik' få det til at fungere... pc slukker og genstarter når jeg vil "setup" til web cam?? det er primært via messenger jeg skal bruge det...

Det er en Medion: model MD 6047

Medion siger at de skal have hele "tårnet" sendt for at installere noget, der kan få det til at virke igen... men kan det virkelig passe det er så besværlig?

Jeg ser frem til jeres svar!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-10-04 18:59

Har du gendannet til en tidligere dato med gendannelsespunkt.
eller har du brugt CD-rom med xp på til at systemgendanne.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 19-10-04 19:03

Jeg har brugt en Cd-rom med xp - jeg er bange for at det måske ikke var den korrekte, selvom det var fra Medion!!??

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-04 19:12

Færdigindstallerede programmer som følger med en ny computer lægger også noget backup på harddisken, så hvis du har slettet din harddisk og indstalleret XP vil der mangle nogle drivere bl. a.
Har du den korrekte XP fra medion.

Et lille tjeck du kan foretage er:
H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>
Der vil du kunne se forskellige partitioner og hvad de kaldes.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 20-10-04 10:04

ok tak for tippet! Jeg fandt en masse drivere, som jeg havde savnet, så det er jo fedt... men bare ik' driver til digital camera!!
Men jeg har mistet software-cd'en til d. camera, men det har vel ikke noget med det at gøre??!!? Jeg har vel installeret dette via driveren fra www.medion.de.... Derved har jeg været inde i det samme program som før jeg gendannede pc'en, men som sagt - når jeg stiller over til "live" eller web-cam, genstarter pc'en uden varsel!!??!!

Pointene er dine, men har du evt. et sidste tip om hvad det kan være.... hvis det evt. løser det, skal du nok få nogle ekstra

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 21-10-04 16:44

Tak for svaret emesen.

En skam vi ikke kunne få det til at fungere....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-04 16:17

Hej jeg har desværre været forhindret i at kunne komme på nettet eft. d.20.
Hvis du har gendannet til punkt før den lavede ballade med dit camera, så bør camera da kunne "køre" der.
Men genstart af XP plejer at være manglende eller forkerte drivere.
Prøv lige at starte i fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart af XP) og so genstarte comp.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 22-10-04 17:19

det er ik' det... det hele blev gendannet.. nok med den forkerte cd...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-04 17:28

Tja - så er det vist ud på nettet og finde drivere.
Men start lige med at se hvad du har med dette program.
Aida direkte
http://www.majorgeeks.com/downloadget.php?id=181&file=3&evp=e292483f0de3e518ff57fb57cf6eb944