/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra videobånd til DVD
Fra : cccf
Vist : 1197 gange
100 point
Dato : 19-10-04 12:12

Jeg har et videobånd på 2½ time jeg gerne vil redigere og lagt på DVD,
Jeg har dvd brænder og pinnacle studio 9.
Hvordan får jeg den ind på min hd og hentet ind i pinnacle, redigeret, og derefter brændt på en 4½GB disk ??
venligst cccf

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 19-10-04 12:25

Hej CCCf

Du skal have en S-VHS eller Composit kabel fra din videoafspiller over til din maskine.

Så startes Pinaccle og din S-VHS eller Composit indgang vælges som in-put enhed. Derefter vælges så kvalitet i indspilning - husk!!!! at jo bedre kvalitet jo større fil på harddisken (Jeg vil tro at din 2 1/2 time = ca. 10 GB i høj kvalitet).

Så startes båndet, og overspilningen finder sted. Når alt er indspillet bruger du Pinaccle til at lave MPEG3 eller MPEG4 fil, som så overføres med dit brænderprom til en DVD. Derefter slettes alle filer fra din harddisk, og du kan indspille en ny filmsekvens. Fylder din MPEG4 fil mere end 4,7 GB, kan du bruge DVD shrink til at krympe den ned til 4,7 GB.

Dette var den korte udgave - spørg mere hvis du er tvivl, da det er utroligt svært at guide igennem på "papir".

Lars

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 19-10-04 12:39

OK Larsfrohn så starter jeg fra begyndelsen.
Jeg har en SVHS maskine og et S-VHS kabel (lille 4 benet DIN stik i begge ender)
det skal så sættes i videomaskinen i S video OUT. men det eneste sted jeg har en sådan din indgang er på mit skærmkort ?

Kommentar
Fra : janesto

Dato : 19-10-04 12:54

For mig lyder det som om du mangler noget hardware - jeg har NorthQ 6600

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 19-10-04 13:13

Hvis du har en Composite indgang, skal du bar have fat en en adaptor.
Harald Nyborg http://harald-nyborg.dk sælger et sæt Best.nr.1625 til 67,50kr.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-04 13:13

Du skal først og fremmest have et tvkort eller grafikkort med tv-in. Ellers kan du jo ikke lægge noget ind på PC'en

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 19-10-04 13:19

Jeg har et kort hvorpå mit kabel til min skærm er tilsluttet der sidder et stik der passer til mit S-VHS kabel ?
kan det bruges

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 19-10-04 13:46

hvad er en Composite indgang ?

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 19-10-04 13:48

Det er en udgang

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 19-10-04 13:52

jeg mener det er lidt forvirrende når kavakandu siger jeg skal have en composite indgang, og så en anden siger det er en udgang ?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 19-10-04 13:54

Hvis der ikke er nogen der vil hjælpe mig seriøst så er det lige meget
venligst cccf.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 19-10-04 14:16

Jeg spørger om du har en Composite indgang og den på dir grafikkort er en S-VHS udgang.
Composite: Det er den type som brugers i audio (et RCA stik), men hvor der kun bruger 2 leder.
Du mangler nok et tv-kort som tedd skriver.

Jeg svarede på spørgsmålet fra kl.13:19

Håber du finder ud af det.

Mvh. Karsten

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 19-10-04 15:07

Hej CCCf

dit videkort understøttet desværre kun S-VHS ud - dvs. det er beregnet til at se DVD film på et fjernsyn eller optage en DVD film på en video-optager.

Du er nødsaget til at få fat i noget HW som har analog (S-VHS eller Composite) indgange. A/Open laver noget, og det samme gør Plextor, men der findes andre fabrikater - prøv at søge på www.edbpriser.dk.

Jeg har selv A/Open og har overspillet både videobånd og gamle LP'er til digitale medier. Men du mangler som sagt den indgående S-VHS mulighed. Førend du kan det kan du ikke overspille et videobånd til din PC'er.

Lars

Kommentar
Fra : janesto

Dato : 19-10-04 15:17

Hej CCCF i tilslutning til larsfrohn indlæg - er det hardware jeg foreslog (NorthQ 6600) noget ekstern hardware som jeg har købt i Aldi til en meget fordelagtig pris, hvor der iøvringt føger software med.

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-04 19:01

http://productsen.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=index &catid=2&topic=&allstories=1&menu=4&POSTNUKESID=27970859b1de789d7a7ce9cd12 7ea736
Dette link fører hen til et TV-kort som du sikkert mangler (jævnfør Hr.tedd`s indlæg 13.13 ).
Du skal finde frem til Terratec Cinergy 400 Pris Ca.550Kr.
Det er et PCI kort.Tag coveret af din PC. find et PCI slot (lang hvid plastic een),der følger fortræffelig software med,
og så kan du det du gerne vil,og lidt til,altså når du har sat kortet ned i PCI slottet,og forbundet det til din DVD, eller hvadsomhelst.
Ser du TV kortet har også en signalindgang (TV-Parabol) og så kan du optage fra Tv og brænde den vej også.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-10-04 19:07

http://productsen.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=index &catid=2&topic=&allstories=1&menu=4&POSTNUKESID=27970859b1de789d7a7ce9cd12 7ea736

Linket kiksede,prøv her.
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-10-04 19:40

Terratec,har ændret deres hjemmeside,så linket ikke passer,sorry.
Men der findes mange TV-Kort,så du må selv ud og rode i bunkerne.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 19-10-04 23:28

Kan ASUS A7000/T bruges.?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-10-04 23:34

Nej!! Du skal ha et grafikkort med med tv in eller vidio in! Som jeg har sagt før! Det du nævner har kun tv out, så vidt jeg kan se! Eller et tvkort! Kan fås for ca. 3 til 400 kr ! Altså tvkort! Grafikkort med tv eller vidio indgang er nok lidt dyrere!

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 20-10-04 10:12

Har jeg mulighed for at se på min pc om jeg har USB2.?
Jeg har et bundkort som hedder KT600-AL.
Hvis jeg køber Northq 6600 eller lignende som er til USB kræver det så ikke USB2 ?

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 20-10-04 15:12

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-10-04 11:47

Som Hr.Tedd skriver skal du have et Tv-kort,det skal du ikke bruge USBtil,men sætte ind i selve computeren.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-10-04 12:07

Jeg har lånt en Pinnacle Moviebox det fungerer fint.
Nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg får komprimeret min film så den kan være på min DVD. ?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-10-04 12:16

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9Series/GettingStarted//pers onalization/plugins.asp?page=4&lookup=Plugins
Der findes forskellige Plug In`s til Mediaplayeren,du kan måske finde hvad du skal bruge her.
Lad mig høre hvad du finder ud af.
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-10-04 12:19
Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-10-04 12:35

Når jeg har lagt min VHS ind i pinnacle og redigeret den skal den randeres (make movie) der kan jeg vælge mellem AVI og MPEG, jeg kan jo ikke vælge DISC da den fylder mere end 4,7GB og så er mit spørgsmål hvordan for jeg den komprimeret til 4,7GB?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-10-04 13:11

Yes,jeg forstår godt spørgsmålet,men er ikke helt sikker på hvordan det gøres.
Den skal jo som du selv skriver komprimeres.Og det kaldes vist også får at rippe.
Så kan man rippe den ,så den passer på en CD,lidt dårlig kvalitet,men i dag bruger man jo DVD brændere,
og hvis DVD`en (altså det du skal have ned på DVD`en) skal rippes,skal du bruge et program.
Jeg ved ikke helt præcis hvilket program der skal bruges,var der ikke noget i linket du kunne bruge??
Det kan sagtens lade sig gøre,men jeg har ikke tid til at finde noget frem lige nu.
Skriv her,hvis du finder ud af noget.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-10-04 13:15

larsfrohn,skriver i den første kommentar,at du skal bruge DVD Shrink.
Find ud af noget med det evt.
Keldd.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-10-04 13:20

Ja jeg har Nero 6 den har et program som hedder Nero Recode det kan komprimere en film så den kun fylder 4,7 GB, men de filer der ligger på en film hedder noget helt andet end AVI og MPEG (VOB-BUP-IFO) så jeg kan ikke få Nero Recode til at hente MPEG ind,

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-10-04 13:30

Du skal nok ud og finde et program eller en plug-in (patch).
Eller måske du skal lave et nyt spørgsmål,så larsfrohn,dukker op igen.Så ud til at han vidste hvad det handlede om.
Du kan jo skrive spørgsmålet sådan:
Hvordan bruger man (jeg) DVD Shrink?Og hvor får jeg programmet??
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-10-04 13:57

Jamen jeg har programmet.
Det kan ikke hente JPEG filer ind.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-10-04 14:19

cccf,du skal nok stille et nyt spørgsmål,og så helt nøjagtig
fortælle hvad du mangler.Min viden er begrænset,jeg har ikke selv gjort det du gerne vil,men det så ud som
larsfrohn vidste hvad det handlede om.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-10-04 14:23

ok Keldd.

Kommentar
Fra : maltheboy