/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
inflation
Fra : kaptajnkaber
Vist : 463 gange
5 point
Dato : 18-10-04 22:53

Jeg sad blot og overvejede om inflationen her på KanDu ikke er temmelig stor?! Da jeg startede her for længe siden lå et gennemsnitsspørsmål nok omkring 20-40 point og nu smider man glant adskillige hundrede points i potten. Jeg sidder godt nok altid og mangler point alligevel, men det er nok fordi jeg poster så mange dumme spørgsmål...

Men hvad mener I? Er inflationen et problem?

Vh KK

PS. Jeg keder mig...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 18-10-04 22:57

Niks ikke noget problem..jeg har bare så mange point, fordi jeg altid glemmer hvad det er jeg ikke ved..og derved ikke får brugt mine point..så det er med at få fyret nogen af når jeg endelig kommer i tanke om noget jeg ikke ved

Venligst og totalt langt ude mango gg

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 18-10-04 22:57

Spyt nogen flere point i, så skal jeg gi dig et svar...

Mvh.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-10-04 23:06

Jeg mener, at du har ret. Der burde være et lavere loft på spørgsmålene, men selv det vil jo omgås idet flere jo bare lægger flere spørgsmål ud og jo så bestemmer hvem der skal have noget forærende. Bortset fra det så svarer jeg da på spørgsmål uanset hvor mange penge der sættes på hvis det da ikke ligefrem er tydeligt, at man bliver holdt for nar typisk af en som upyoursmate der bruger mere tid på flabede bemærkninger end på seriøst at besvare spørgsmål.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 18-10-04 23:19

hehe, ville jo netop understrege ironien ved kun at smide en 5'er..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-10-04 23:27

Så prøv at se hvad der kan komme ud af et Java spørgsmål til 5 point
http://www.kandu.dk/dk/spg/51836
Man skal vist ikke sige at det er point der afgør indsatsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-10-04 23:28

Du får 20 gratis point hver dag, blot du logger på Kandu. Har du tid til at gøre det blot 3 gange om ugen, for lige at checke, giver det mindst 240 point om måneden. De der IKKE har behov for at spørge hele tiden, vil altså optjene nogle point! OG HWA SÅ? De er jo de kloge. De kan alligevel ikke kan bruge dem til noget. Derfor laver de en gang imellem gavebod i kategorien SmallTalk. Det er da også sjovt.

Når du spørger om inflation, må jeg sige: Nej! Det, som det er et udtryk for er blot, at mængden at dygtige Kanduer er steget. Og det skal vi vel alle være glade for.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-10-04 00:05

Hvad skal jeg så med mine 3254 ledige point som jeg stort set kun anvender til at købe interessante spørgsmål, og mine 54377 superpoint kan jeg da heller ikke se hvad jeg skal bruge til bortset fra at de pirrer de ærgerrige der gerne vil have lige så mange på ingen tid og med et minimum af arbejde

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-04 00:12

kaptajnkaber -> Der er mig bekendt ikke ligefrem proportionalitet mellem antal point og det arbejde der bliver lagt i besvarelsen :

1.) http://www.kandu.dk/dk/spg/51029
2.) http://www.kandu.dk/dk/spg/51836

...bare for at give et par eksempler fra de seneste dage i java

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-10-04 00:14

> BjarneD

Du har været med meget længere end jeg. Er det først NU at du stiller dig selv det spørgsmål?

Du kan og skal da selvfølgeligt bruge dem til at stille spørsmål med, eller købe svar med. Men hvis jeg kender dig ret, kandu ikke bruge poientene på dette alene. Dine superpoint kandu heller ikke bruge til andet end at være stolt over. Det synes jeg så til gengæld også at du skal være. Du har nemlig fortjent dem ved at være en rigtig god Kandu-svarer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-04 00:22

Øehhh... jeg har 1215 ledige point, så jeg må sgu nok snart hellere spørge om noget begavet

..mine få superpoint ka' jeg jo ik' bru' til no'et

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-10-04 00:24

Ja, ja Arne, men tror du ikke man kunne være lige så stolt med færre point for der er faktisk mange der deltager aktivt uden, at få særlig mange point. Ikke fordi de ikke kan svare, men fordi de ikke maser på.
Vi har for eksempel en af de aller skrappeste brugere der ofte venter med svar og når problematikken er klarlagt har han haft tid til at søge yderligere oplysninger om problemet og giver sig så tid til at skrive et langt fyldestgørende svar som så bliver godkendt. Forøvrigt er hans ildhu størst på de dyre spørgsmål.

Molo's java arbejde for lidt siden er et flot eksempel på, at bruge tid på en meget ivrig spørger og det er da noget han kan være stolt af for han gjorde en ihærdig sjæl meget glad og så er det herligt at være Kandu bruger.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-10-04 00:26

Arne jeg har været med meget længere end dig og har sat spørgsmålstegn meget før end dig. Jeg har for øvrigt lært meget uden at skulle stille spørgsmål selv for jeg læser og læser og har lige downloadet Molos DHTML kursus for senere læsning.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-10-04 00:28

Hov Molo du har da flere superpoint end mig og er avanceret på ranglisten for nylig, ikk'

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-10-04 00:31

> Bjarne

Hvis du med din 00:24 mener at JEG er point-jæger, så er der noget du ikke har helt check på! Men skid' vær' mæ det.
Venlig hilsen Arne Jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-10-04 00:34

Ja ja Bjarne. Men jeg var altså den første der læste korrektur på Molo's DHTML-Kursus. Gnæk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-04 00:35

BjarneD -> Jeg gør mig altid umage for at svare : Her og nu. Dette gør imidlertid at mine svar/kommentarer ikke altid er lige velovervejede, -formulerede eller sprogligt fuldendte, men i det mindste altid ærlige og entusiastiske. Ofte må jeg komme med en tilføjelse/uddybelse, men som regel er spørgeren, for så vidt han/hun selv hurtigt viser interesse for sagen, glad for at få response

Du har iøvrigt ret i (...øv ik' meget for at sku' si det ) mht. at man lærer meget af andre brugeres kommentarer. Ikke sjældent er jeg blevet klogere af at læse andre brugeres vinkler på et problem ..... selvom jeg jo som bekendt ved alt der er værd at vide

</KLÅGE MÅGE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-10-04 00:42

Der var ingen skjulte hentydninger, Arne. Hvis du er point jæger er du da vist en doven en af slagsen
Det var en meget dygtig mand der måske ikke er pointjæger, men i hvert fald meget ambitiøs og konkurrence orienteret.

Molo jeg mener nu også at når der sludres lidt er det ofte et udtryk for ivrighed mere end noget andet og man er jo nødt til at være med hvis man gerne vil høres og er der noget mere ærgerligt end at se et helt forkert svar blive godkendt.
Det bedste er nu når flere spiller op til hinanden ved løsning af svære spørgsmål og i de tilfælde kan man jo ikke give point til alle og det er da heller ikke nødvendigt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-10-04 01:43

Bjarne og Molo, jeg vil give jer ret i, at man lærer meget af, at læse andres kommentarer!

Jeg checker altid interessante emner ud for at se, om ikke der skulle være lidt lærdom der.

Og det er skisme fedt, hvis der så er noget, jeg kan svare på og kan glæde en medbruger!

Jeg "smider" som regel 100 dask i,, når jeg stiller et ? for jeg har også med at gleme at bruge pointene.

Og 100 er nu et dejligt rundt tal.

Godnat to you all - who ever you are

Hanne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-10-04 02:20

> Bjarne

Tak for den
Citat
er der noget mere ærgerligt end at se et helt forkert svar blive godkendt.

Så forstår du mine modtips. (Fra The_Expert, nu bedre kendt som ??????)

> Molo

Det ville da klæde dig at anerkende min hjælpsomhed i forb. m. DHTML??

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 5 point
Dato : 19-10-04 16:12

arne.jakobsen -> joe..da, men jeg mener da bestemt jeg allerede en gang at have takket

Hvem fik point i spørgsmålet ? ...og hvem fik beskeden : ....er taget ad notam ?

Jeg brugte NADA af dine rettelser ...skal dertil siges ..ikke at forkleine din ihærdige indsats !!!

Æres den; der æres bør !!! ...Arne. Det er sgu da mig, der har forfattet og redigeret skidtet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-10-04 16:22

OK Molo. Og du har takket. Tak for det.

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 20-10-04 09:08

du kan ikke blive takket for noget som helst arne.jakobsen.
Kærlig Hilsen SA

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-10-04 16:44

Tak til Jer alle! Men molo har hjulpet mig ved flere lejligheder og derfor er han den heldige vinder af mine super værdifulde 5 points!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-10-04 05:03

svampearne

Hvornår har NOGEN senest takket dig for noget som helst?

Det er de færreste der vender sig om og siger TAK når de bliver overbeskidt eller sparket i Røven.

Og det er det eneste du gør. Gå dog til læge din lille syge stodder.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 21-10-04 19:27

Eller spis nogle af dine svampe, hehe