/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
lukning af spørgsmål
Fra : uhrkonsulent
Vist : 199 gange
50 point
Dato : 18-10-04 22:40

Jeg har nu med stor success haft og har et spørgsmål og fået mange både gode og muntre svar. Hvor længe bliver spørgsmålet stående? Skal man selv annullere det? i så fald hvordan. Hvad skal man med en konto? Jeg har ikke set noget med penge eller priser nogen steder. Et eller andet sted må I jo tjene penge.

Venlig hilsen
Per Wandahl

Kommentar
Fra : LarsLindevall

Dato : 18-10-04 22:41

tror vist det er reklame-finansieret?

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 18-10-04 22:42

Hvad jeg ved af bliver spørgsmålene aldrig slettet. Det er jo meningen at man skal søge i gamle spørgsmål for at finde svar og så evt stille nye hvis man ikke kan finde noget... ikke fordi jeg altid husker det

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 18-10-04 22:43

selv om jeg nu synes det er temmelig diskret hvad det angår... reklamerne altså... måske finansieres den også af et godt hjerte?!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-10-04 22:43

Spørgsmålet bliver stående lige indtil Kandu lukker og slukker en dag.
Et spørgsmål kan kun annulleres såfremt der ikke er kommet nogen svar på det.

og nej, der er ingen der tjener penge på det her.
Men ellers kan du læse meget mere ude i menuen der hedder brugerservice

mvh dova

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 18-10-04 22:47

folk går vist ikke op i penge herinde, det er mere en sport.

Kommentar
Fra : LarsLindevall

Dato : 18-10-04 22:53

jeg tror nu ikke man lader fair reklamere gratis på sin hjemmeside dova.... men selvfølgelig kan det være at siden finansieres af et godt hjerte! det er rart hvis de findes!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-10-04 22:58

På et tidspunkt dukkede der forskellige spørg og få svar sider op på nettet, men de fleste er gået ned igen fordi det er svært at tjene penge på den slags, men Kandu er uden tvivl oprettet som et forsøg på at skabe envidensdatabase baseret på ganske almindelige brugeres viden og mange af de spørgsmål der besvares kunne der nemt findes svar på i gamle spørgsmål hvis man lavede en søgning i feltet overst på siderne.
Jeg tror, at man på et tidspunkt bliver nødt til at sortere de mere ligegyldige spørgsmål væk for, at kunnne blive ved med at kunne styre databasen, men det sker ikke foreløbig.
Kandu arbejder med en fornyelse i et nyt programmeringssprog som slet ikke sendt på markedet endnu, men lad os nu se hvad og hvornår.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-10-04 23:04

LarsLindevall
Nu var det så ikke lige reklamepengene jeg tænkte på, for de firmaer betaler da noget for det, men opfattede lidt spørgsmålet som om spørgeren var interesseret i at vide, om der var en form for brugerbetaling

mvh dova

Kommentar
Fra : LarsLindevall

Dato : 18-10-04 23:07

ok så er vi enige! =)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-10-04 23:12

En Kandu medarbejder har for nylig skrevet at reklameindtægterne knap nok kan betale den månedlige præmie.
(hvordan går det med din DVD, Dova. Min er afprøvet og sat til side)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-10-04 23:20

Det går da fint Bjarne, jeg har set nogen film på den.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-10-04 23:29

Har du virkelig tid til film? Hvad så med alle de stakkels spørgere der må nøjes med mig og PBH

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 19-10-04 05:08

Reklamepengene kommer kun i det omfang vi brugere husker at klikke på det banner der findes her øverst på siden engang imellem. Såvidt jeg har forstået.
Så måske vi skulle stramme os lidt an i så henseende. Jeg skal ikke gøre mig bedre end jeg er, for jeg huskede det kun fordi jeg læste dette spørgsmål.
Rudolf

Kommentar
Fra : lillegubbi

Dato : 19-10-04 09:24

Hejsa

Dit spørgsmål vil blive stående så vidt jeg ved, men du kan jo lukke det ved at acceptere et af de svar du har fået, på dit spørgsmål. Så vil de komme i den gruppe at besvarede spørgsmål. Jeg syntes personligt at der er alt for mange der ikke lukker deres spørgsmål. En konto kan du jo bruge til at tjene point ved at besvare spørgsmål og skrive tip. Det er sådan som jeg har forstået det.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 19-10-04 12:01

Så det ville vel være god vane at klikke på banneret hver gang man hopper ind på kandu.

Kommentar
Fra : uhrkonsulent

Dato : 19-10-04 21:08

Bjarne
Jeg har sådan set svaret, men der skete et eller andet mystisk, så jeg ved ikke om svaret blev sendt. Grunden til, at jeg spurgte hvor længe spørgsmål blev stående var den, at jeg ikke kunne komme på nettet i går eftermiddags og aften, så da jeg kom på i eftermiddag modtog jeg 46 mails på en gang, så min postkasse blev fuld. 14 af de mails var fra Kandu, så jeg forudser at man kan have fornøjelse af sådan et spørgsmål langt ud i fremtiden. Hvad hvis man ikke er hjemme, kan man så risikere at der er mails, man ikke modtager fordi postkassen bliver fyldt op? Jeg kunne således godt tænke mig, at kunne stoppe strømmen.

Lillegubbi
Hvordan aksepterer man et svar?

Per W

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-10-04 21:24

Jeg kan godt se problemet.
Hvis man har stillet et spørgsmål, og har lukket det skulle det normalt være slut, men hvis nogen bliver ved med at skrive indlæg vil du blive ved med at modtage mail. Surt, men ikke almindeligt.
Hvis du har begrænset plads i din mailboks på serveren vil du kunne komme ud for, at mails bliver blokeret, og det har de fleste sikkert, men du kunne jo oprette en eller anden gratis mail som du bruger på Kandu så det i hvert fald ikke er Kandu der blokerer.
Du kan jo skifte mailadresse til Kandu i den blå menu under kodeord/email.
Jeg tror, at du har oplevet problemet i forbindelse med fejl på Kandu's server hvor mailene bliver forsinkede og så pludselig dukker op i større mængde.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-04 19:39

Hvis du har stillet et spørgsmål, og måske derfor får alt for mange mails når du evt. er bortrejst. Så kan du sikre dig på denne måde:
Opret en ny hotmail-adresse og flyt din Kandu-konto over på den.
Bliver denne nye konto overfyldt - generer den ikke din normal-mail.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 22-10-04 19:48

Man kan stoppe strømmen af mail fra en bestem tråd, blot ved at sende et tomt indlæg, efter at man har fjernet markeringen i: Ja tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : uhrkonsulent

Dato : 22-10-04 21:16

Rfou
hvordan fjerner du markeringen?, Delete den kan man ikke.
Per

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-10-04 21:43

Hvis du har stillet spørgsmålet kan den ikke fjernes og på de øvrige klikker du bare på den for at fjerne.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 22-10-04 23:26

Citat
Rfou
hvordan fjerner du markeringen?, Delete den kan man ikke.
Per

Lige under indlægsboksen læser du følgende tekst: Der hvor de 2 XX er, fjerner du fluebenet i ruden og klikker på send indlæg

Citat
Her kan du vælge at følge med i udviklingen af dette spørgsmål. Dette forbliver anonymt, og du vil få tilsendt en e-mail, hver gang der er et nyt indlæg til dette spørgsmål.

XX Ja tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : lillegubbi

Dato : 25-10-04 11:26

Hej igen

Når du går ind på dit spørgsmål vil der lige over hver kommentar stå "Acceptere som Svar". Du klikker på den, der står over den kommentar du vil acceptere, du kan så skrive til den der besvarer dit spørgsmål. Og så er dit spørgsmål accepteret.

Håber at det hjælper dig.