/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
fz50 forlys
Fra : tronddk
Vist : 751 gange
40 point
Dato : 18-10-04 22:10

ja som i kan se har jeg nu problemer med forlyset har lige putte en ny i for den gamle kunne kun vise lang lys og det blinder jo folk så købte en Forpære, 6V-35/35W, gul har sat den i og det hele så kørte jeg en lille tur på 2-4 km og da jeg kom hjem var der ikke noget lys og heller ik noget lys i spedometer hva kan det skylles og hva skal jeg gøre for at få den til at virker igen? (baglyset lyset helt vild kræfdig nu så har slykket for det for at den ikke skulle sprænge pæren)

Kommentar
Fra : LarsLindevall

Dato : 18-10-04 22:12

bruger en fz'er batteri?

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 18-10-04 22:14

Prøv i første omgang at rense bunden af tændingslåsen.

Har selv haft problemer med overgang pga. irring.

/Bofh

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 18-10-04 22:18

Er stel ledningen monteret korekt. ???. den skulle være grøn.

Baglygten lyser kraftig fordig der ikke er forbrug fra forlygten.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 19-10-04 13:50

hva skulle være grøn ?

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 40 point
Dato : 21-10-04 15:27

Undskyld forsinkelsen men har vært ude at rejse.

Der er 3 ledninger op til pære fatningen I for lygten. 1 til langt lys, 1 til kort lys og en til stel på fatningen.
Det er den sidste jeg mener, den jeg har set er grøn men det er altså ikke en regel. Men en stel ledning er det. Hvis den er defekt/afbrudt virker forlygten ikke, og baglygten vil lyse kraftig.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 21-10-04 18:16

har fåget løst det idag har fåget en mekaniker til at lave det han kunne heller ikke se hva der var gal for både strøm til lang og kort lys virket (med den sorte ledning ) men så skifte han ned til en Forpære, 6V-20/20W, gul fordi at den bag i hva en 6V-21/5W og han siger at på de ligt ældre knallert og nogle af de nye skal den altid være støre bag i med forkesempel med at min er 6v-21bagi skal den max være det samme foran men helst mindre foran en bag i og nu virker den igen men tak for nogle gode forslag

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 21-10-04 18:19

men der er kun 3 ledning op til forlygten 1 til lang en til kort og en til stel forbin.....

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 21-10-04 18:21

Det er sku dejligt når det virker igen.
MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 21-10-04 18:23

Tak for svaret rpje.