/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
FX5200 vs FX5700
Fra : Soenne
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 18-10-04 21:33

Jeg har i dag et GeForce FX5200 med 128MB ram siddende i min PC, på mit skrivebord ligger der et GeForce FX5700 med 256MB ram.

Kan det betale sig at installere kortet i maskinen, får jeg nogen speciel mer-ydelse ud af det? Jeg spiller bla. Doom 3.

Kortet er et jeg har fået pga. en lidt defekt blæser, så jeg ved ikke rigtigt om jeg vil bøvle med det, jeg spekulerer på om kortet kan klare sig uden blæseren, jeg har læst at FX5700 ikke udvikler ret meget varme, (jeg hader støjende blæsere)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-04 21:46

Tvivler på du kan klare dig uden blæser i heftige spil som Doom3, men med de nyeste drivere fra nvidia kan du jo følge med i temperatur udviklingen og osse angive en temperatur, hvor kortet automatisk gearer ned! Et 5700 kort er langt langt bedre end et 5200, så jeg ville da skifte hvis jeg var dig!

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 18-10-04 21:57

Du kan får meget små penge (max 200 kr) købe en passiv blæser til Nvidia/ati gfxkort. Har selv et det spiller bare max.. også er det jo helt lydløs

Kommentar
Fra : adennehy

Dato : 23-11-04 22:55

5700 skulle være meget hurtigere, husk de nyeste drivers, det kan virkelig betale sig. Artic Cooling har 5 forskellige meget low noise blæsere til alle mulige kort. Pris ca 150 kr.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 24-11-04 17:38

Jeg har nu installeret kortet, det kører fint uden blæser, men jeg har dog ikke spillet doom3 ret meget siden, men under deltaforce task force dagger gik det fint.

Iøvrigt testede jeg kortet på www.pcpitstop.com , jeg kan da stikke et enkelt FX5950 ..... Men det skyldes sikkert min/hans opløsning, testen er heller ikke særlig videnskablig.

Men et enkelt link til en forhandler af passive kølere til kortet ville ikke skade i min point-givning

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-04 18:24
Kommentar
Fra : adennehy

Dato : 24-11-04 18:28

http://www.multitech.dk/mysqlshop/visvare.asp?kat=Grafikkort+k%F8lere&sek=PC%2Ddele. Multitech findes i Gladsaxe, du kan ringe og høre hvilket passer til dig, de er flinke folk.

Kommentar
Fra : adennehy

Dato : 24-11-04 18:30

Jeg vidste at linket ville knække, gå ind i Multitech.dk og kig efter grafikkort kølere.

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 25-11-04 19:06

Tak for svaret tedd, dit link viser at shg.dk er billigst, der handler jeg i forvejen, men havde ikke set at de også har grafikkort-kølere.