/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan får jeg mit adr.kartotek + post ~
Fra : als
Vist : 823 gange
75 point
Dato : 24-07-02 13:46

Når jeg tidligere har formateret (windows 98) har jeg gemt min post og mit adressekartotek på et par disketter. På adressen: C:\WINDOWS\Application Dato\Identities\{71134120-EE60-11D4-8AEF-00000100A250}\Microsoft\Outlook Express kopierede jeg filerne med navnet .dbx (f.eks. Indbakke.dbx) over på disketten. Efter formatering kørte jeg så disse filer tilbage i ovennævnte mappe og vubti så var posten tilbage. Det samme gjorde jeg med adressekartoteket som lå i C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Adress Book. Nu har jeg formateret igen og fået en helt ny pc med WindowsXP Home edition. Nu er problemet bare at jeg ikke kan finde de to stier i XP. Spørgsmål: Hvor skal jeg nu lægge min fil med posten og hvor skal jeg lægge filen med adressekartoteket. Mine to disketter og jeg selv venter på jeres svar.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-07-02 13:53

Hej Als,

du sku' i WinXp ku' finde mappen i enten
C:\Documents and Settings\Default User\Application Data ...
eller
c:\Documents and Settings\All Users\Application Data ...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-07-02 14:19

Hej Starup

Kan desværre ikke finde noget der hvor du henviser til. Under Documents and settings har jeg ikke en undermappe som hedder Default User, men kun en mappe som hedder All users og den har undermapperne Delte dokumenter, Foretrukne osv, men ikke dem jeg søger. Gad vide hvor de gemmer sig.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-07-02 14:35

Hej Als,

eh... hvis du kigger i mappen "All users" har den så ikke en mappe der hedder "Application data"?

ellers så prøv at lave en søgning i Stifinder --> Funktioner --> søg --> filer eller mapper --> og så indtaste "Application data" --> søg
eller evt. trykke på genvejstasten "CRTL+F" og så indtaste "Application data"...

ellers så prøv i mappen... -->
C:\WINNT\Application Data ...

du har vel installeret Outlook express?

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : janus141

Modtaget 75 point
Dato : 24-07-02 15:03

Problemet er nok snarere, at mappen Application Data er per default en skjult mappe. Når man skal rode med ting som als er ved, er det altid rart at man har et større overblik end en "almindelig" bruger. Nu sidder jeg desværre ikke lige ved en computer med XP, men kan du ikke finder noget heromkring:

I en af menuerne i en mappe er der noget der hedder Folder Settings. Derinde kan man bestemme om skal kunne se skjulte mapper. Man kan også gøre sådan at man kan se systemfiler, men det er ikke relevant i denne situation.

Du skal dog lige være opmærksom på, at hvis det er et andet sprog din nye Windows er i, kan det ske, at Outlook Express ikke kan finde dine mails ved ovenstående maneuvre. Så skal du omdøbe dine .dbx filer til det rette sprog. Hvad de skal hedde, kan du se på de nye .dbx filer, som OE selv har oprettet i Application Data biblioteket.

Vh Janus

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-07-02 15:37

Hej Als,

hvis problemet er som Janus siger at de evt. er skjult, så hvis du køre med den danske version, er det i menuen... funktioner --> mappeindstillinger hvor man ka' gøre sådan at skjulte mapper bliver synlig...

men jeg kom til at tænke på at du evt. ka' prøve at udvide søgningen med disse ord "Identities", "Outlook Express" eller "Adress Book"...

men hvis du har installeret Outlook Express, ka' jeg nu ikke forstå de ikke er i en af de nævnte mapper...

er det en dansk eller engelsk udgavde du har af WindowsXP Home edition?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-07-02 17:13

janus141 du havde helt ret. Alt dukkede frem da de skjulte filer kom til syne, dog er stien i XP (dansk) en lille smule anderledes. Det er ikke første gang jeg laver den bommert (uha) Jeg synes at både du og Strarup har fortjent points. Hvordan deler jeg dem egentlig imellem jer? Kan jeg iøvrigt det? Jeg kunne forestille mig 50 til dig janus141 og 25 til Strarup. Han gjorde jo også en indsats. Tak til jer begge!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-07-02 17:24

Hej Als,

du ka' desværre på nuværende tidspunkt vist nok ikke dele pointene ud...
men du ka' da gi' Janus de 75 point...

det vigtigste er da at du nu har fået løst dit problem...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-07-02 17:30

OK! Så går de til janus, men du strarup skal have mange tak for hjælpen. Jeg har bemærket at du er rigtig god til at hjælpe herinde på Kandu.

Godkendelse af svar
Fra : als

Dato : 24-07-02 17:32

Tak for svaret janus141 og ha' en fortsat god dag.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-07-02 17:33

Hej Als,

det var da så lidt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : janus141

Dato : 25-07-02 19:27

det var så lidt, als...
jeg er lige begyndt at bruge kandu igen efter en pause på et lille års tid. jeg synes det er meget sjovt at hjælpe folk i nød, hvis man kan. alle har vel en lille sameritaner gemt i maven *gg*

vh janus