/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
XP blevet langsomt efter 'XP Repair'
Fra : Hemmingsen69
Vist : 441 gange
20 point
Dato : 18-10-04 18:35

Hey!

Efter at have paperere mit XP for beskadiget filer fra XP cd'en er computeren blevet langsom..
Hvad kan der være sket? Har kørt Ad-Aware, SpybotSD, HijackThis, Diskdefragmentering.. alt muligt.. Men intet hjælper rigtig?
Mangler jeg at gøre noget?

Tak.

/Anders

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 18-10-04 18:40
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-10-04 18:41

Der kan være ved at være rod i registreringsdatabasen, og du skal muligvis køre Windows update igen.

Har du noget der kan rydde op i regdb.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-04 19:23

Prøv at slette hele lortet og installer XP igen, det er altid en god ide efter en vis tid. lav et "billede" af disken, lige efter du har installeret det du skal bruge, og så er du fri for det pis for "altid" ;)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-10-04 19:38

Har du mange filer du vil gemme kan det løses ved at lægge det et andet sted på din HD hvis du vil genindstallere.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 18-10-04 19:48

Alle computere kører jo godt efter en ren geninstallation, men det er jo ikke ensbetydende med, at det er den eneste måde man kan få det til at køre ordentligt.
For eksempel er registrerings cleaneren i jv16 power tools rigtig god til at rydde op
http://www.321download.com/LastFreeware/dload/jv16_1.3.0.195.zip
Den MS ting som er_du_klog har sat link til er næsten kun til pynt i hvert fald kan den ikke rydde op.

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 18-10-04 21:29

Har du prøvet at defragmentere??
Memuel

Kommentar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 18-10-04 23:28

hvad med programmet TuneUp Utilities 2004 ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-10-04 23:33

Jeg kender det ikke, og har en naturlig skepsis over for "vidunderprogrammer"
En regcleaner vil gennemsøge din registreringsdatabase for unødvendige nøgler, typisk nøgler uden nogen reference fordi programmet er slettet eller ændret hvilket kunne være tilfældet efter det du har været i gang med.
jv16 powertools har en registringsdatabase funktion der netop søger efter den slags og du bestemmer selv om de skal slettes. Det er et anerkendt program der laver backup af det du foretager.

Godkendelse af svar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 14-01-06 19:44

Tak for svaret BjarneD.