/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Vorter..
Fra : Dirty_joker
Vist : 439 gange
200 point
Dato : 18-10-04 17:01

Hejsa..
Jeg har vorter på begge mine hænder og nogle der er lidt synlige...
Og der bliver ved med at komme flere....
Har været til mange læger men intet af det de har gjort har hjulpet fra stråler til frysning og noget dumt smøre ting...

Men kan ikke få dem væk... Nogle der kan hjælpe til de måske kunne komme væk... Lægerne siger at inden for tre år vil de selv gå væk... Men har haft dem i 5 ÅR!!!!
Og er meget træt af det...

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 18-10-04 17:12

Brug det man køber i håndkøb til fodvorter og ligtorne, men der skal smøres tit da det bliver vasket af hver gang du vasker hænder. Nu mere det bliver vedligeholdt jo hurtigere dør vorten, da det bevirker den ikke får luft.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-10-04 17:14

Smør klar neglelak på dem, og bliv ved med det så vorterne hele tiden er "lukket inde".
Det virker også på fodvorter.

mvh dova

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-10-04 18:25

har selv prøvet "lakeringen" og med godt resultat. vorterne turde i hvert fald ikke komme igen. huden skal være knastør og fedtfri, så sidder lakken fast.
vh.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 18-10-04 18:40

problemet er at vorter er en virus, som kræft, og den får cellerne til at dele sig med stor hastighed. normalt vil inficerede celler "begå selvmord" men virus DNA'et gør at de mister den funktion, så hvis der er bare een, celle der overlever en behandling vil vorten komme igen. det bedste er at skære den væk, men det gør nas.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-10-04 19:40

xyzzygy
Du har ret så langt, som at vorter kommer af en virus, men virus har ikke noget med kræft at gøre, og i teorien hjælper det heller ikke at skære vorterne væk, for det er noget der kommer inde fra.
Og hos nogen sker der det, at virus går i sig selv, og vorterne forsvinder, men ikke hos alle.
Og risikoen ved at skære dem væk, er at der bliver åbnet op for at sprede smitte fra dem.

mvh

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 18-10-04 19:54

hvem af os er det at der har biologi på B niveau dova, vi har næsten lige haft om det, og det er hvad jeg hørte. jeg ved da godt at vorter ikke er kræft, men det er det samme med ukontrolleret celledeling. og men skal jo osse skære ALT væk, ikke skære igennem vorten, man skal ha en ordentlig luns med, så smitter det ikke, men det er jo ikke tilrådelidt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-10-04 21:04

Jaja, godt ord igen xyzzygy, men det kunne misforstås den måde du skrev på. Det var ikke for at fornærme dig.

Og forøvrigt kan du slet ikke vide, på hvilket niveau jeg har lært biologi, det er bare noget længere siden

mvh dova

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-10-04 22:45

av av ....

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 19-10-04 07:22

hmm, så siger vi det.

Kommentar
Fra : mulberry