/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
IFØ toilet fra 1977
Fra : dhmoelsted
Vist : 2898 gange
120 point
Dato : 18-10-04 17:01

Toilettet småløb, jeg købte hos silvan et sæt pakninger nok ikke originale både til vandventil og udtræk, har renset for kalk, men det er stadig som det siger lyde og så hvisler det ( nok vandventilen ) toilettet er ellers ok, jeg ved bare ikke om det er pakningerne jeg har købt der skulle passe for ifø fra 1973 og frem
der ikke passer eller hvad
er der en der har et forslag
tak fra hans

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-10-04 17:28

Det hjælper jo ikke meget med nye pakninger hvis utætheden har været der så længe, at pakkefladerne er tæret.
Man kan købe en universal enhed med ventil og flyder til ventilen hvilket nok er billigere end at købe ny indmad til en IFÖ.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-10-04 17:33

I bunden af cisternen, der hvor den store gummipakning lukker ned mod porcelænet kan der sidde kalk så den ikke kan lukke tæt.
Hvis svømmeren sidder for højt vil der løbe vand ud af overløbet inden den når at lukke.

Kommentar
Fra : lally

Dato : 18-10-04 19:34

hej dhmoelsted.

Køb et nyt toilet,det er vel ikke toilet med 3-6 liter skyl,det er jo en fordel at spare på vandet idag

Hilsen Lally

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 120 point
Dato : 18-10-04 19:55

Det er højst sandsynligt et Ifø Cascade du har.
Strit indmaden ud,både bundventil og indløbsventil.
Køb nyt, eller uoriginalt.
Hvis man skifter pakningerne,især til Ifø,går det let galt desværre,fordi de gummipakninger der skal bruges,som især
et af de store byggemarkedskæder sælger,er for hårde.
VVS grosisterne har de rigtige.Men det er et gammelt system,ikke at det ikke kan virke mange år endnu,når det bliver lavet rigtigt,men hold prisen op,for at lave det, mod et moderne toilet som også Lally foreslår,inden du går igang.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 18-10-04 21:33

Tak for svaret Keldd.
ja det lyder helt fornuftigt træls at silvan sælger ukurante dele, man må så vel kunne købe et sæt originale hos en vvs, og så smide de andre i hovedet igen i silvan
tak
Hans

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 18-10-04 22:24

Har du prøvet at have svømmeren en smule manuelt. Hvis lyden stopper er det her problemet er. Den kan i så fald sættes til at lukke ved lidt lavere vandstand. Gør den en smule tungere.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-10-04 10:51

dhmoelsted:
Det var ikke Silvan jeg hentydede til,jeg ved ikke hvad De sælger,men måske det også er noget østfabrikata,
der ikke overholder Ifø`s normer.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-10-04 10:57

dhmoelsted:
Jeg glemte at skrive selvtak,og held og lykke med projektet.
Hilsen
Keldd.