/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
IP telefoni - Hvilken løsning er bedst/b~
Fra : SubZero69
Vist : 591 gange
250 point
Dato : 18-10-04 15:36

Jeg har stofanet Flexrate. Hvilke ting skal jeg gøre for at køre IP-telefoni?

-Hvor er det billigste abonnement?
-HVor er den billigste IP Adapter?
-Skal jeg ændre noget ved Stofanet? Flere IP-adresser? Always on?

Kort sagt: Hvor og hvordan får jeg den billigste løsning.

//sub

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 18-10-04 15:37

En ting mere: Vil gerne have et headset udover min stationære telefon. Kan det lade sig gøre og hvor er det billigst?

//sub

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-04 15:46

Du kan jo prøve med skype, som er fænomenalt billige må man sige, ellers tilbyder tele2 ip telefoni, jeg er ikke helt sikker på prisen og om man skal have forbindelse hos dem, men det tro jeg ikke, men skype er nok mit bedste bud !

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-04 15:48
Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 18-10-04 15:55

Har du prøvet prg. Skype. Det finder du på www.SKYPE.COM. Her kan du snakke gratis med folk som har Skype installeret.Jeg har talt med Australien,Philippinerne og Spanien helt gratis.Det eneste du skal bruge er dine PC-højtalere og en microfon,eller et Headset. Det er også muligt at ringe fra PC til Fastnet telefoner. Det har jeg endnu ikke haft så gode erfaringer med,men jeg ved det er under udvikling. Hos www.HEADSET.DK kan du købe et rimelig godt headset til en fornuftig pris. Prøv at kikke lidt på Skypes Homepage,her er det udførligt beskrevet.

oz1eqp - Arne

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 18-10-04 15:56

Jeg har skype installeret, men med IP telefoni mener jeg den form, hvor man kan ringe til helt almindelige numre.

//sub

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 18-10-04 15:57

rettelse www.SKYPE.COM

oz1eqp Arne

Accepteret svar
Fra : Nuserpigen

Modtaget 260 point
Dato : 18-10-04 16:06

Hejsa
Er det sådan noget her du mener : https://musimi.dk/index.php/html/main/forside.html
https://www.telefin.dk/main/

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 18-10-04 16:14

Hej
Jeg kan varmt anbefale dig at blive kunde her https://www.telefin.dk
De har det du søger, og det er dem jeg er skiftet til.
Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 18-10-04 16:56

Ja lige præcis. HAr I købt alt grejet der? Hvad koster abonnementet? Synes jeg ikke helt jeg kan gennemskue.

Hvad skal der gøres med mit stofanetabonnement? Skal jeg have flere IP-adresser?

//sub

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 18-10-04 16:57

Ja okay. Fandt selv prisen

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 18-10-04 16:59

Jeg skal bruge det ret meget. Firmabrug. Så er det næsten billigst at få fri taletid ved Tele2? Virker det ordetnligt med mit Stofa?

//sub

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 18-10-04 17:09

Detteher er altså spændende - håber at eksperterne vil fortsætte med de gode "indspark"

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 18-10-04 17:17

Nej du skal ikke ha flere ipadresser.

SA

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 18-10-04 17:23

De skriver selv om deres produkt
En IP telefon (eller en eksisterende telefon med tilhørende IP adapter) tilsluttes blot din bredbånds router/opkobling - dvs. du behøver ikke engang have din computer tændt for at ringe ud eller modtage opkald!

Samtalerne føres igennem din bredbåndsopkobling og via vores central ud til telenettet, der er altså tale om telefoni i helt samme kvalitet som du kender!
Priser
PRODUKT PRIS
Opkaldsafgift til Telefin kunder DKK 0.00
Opkaldsafgift ved svar, indland DKK 0.20
Opkaldsafgift ved svar, udland DKK 0.30
Minutpris til Telefin kunder DKK 0.00
Minutpris til indlands fastnet numre DKK 0.09
Minutpris til indlands mobil numre DKK 0.90

PRODUKT PRIS
Oprettelse incl. DK fastnet tlf.nr. DKK 100.00
Abonnement pr. md. for 2 'linier' DKK 20.00
Flytning af eksisterende telefonnr. til Telefin DKK 200.00
Guld-nummer DKK 50.00
Sølv-nummer DKK 25.00
Grandstream ATA-286 telefonadapter DKK 599.00
Grandstream ATA-486 telefonadapter DKK 649.00
Abonnement pr. mdr. ekstra telefonnummer DKK 10.00
Oprettelse ekstra telefonnummer DKK 25.00

De har endda en video du kan sidde og se om deres produkt.

Jeg har skiftet for over en måned siden og der er INGEN forskel, udover prisen *LOL*
https://www.telefin.dk

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 18-10-04 22:53

Jeg har i længere tid brugt Musimi der vist nok nu er kommet under et andet selskab,
men det syntes jeg det virker meget godt, men en anbefaling er at oploadhastigheden
er højre end 128 Kb, og især nar man bruger nettet samtidlig er dette en rigtig god
ting, for ellers kan det godt knase noget.

Hvis man skal gøre det rigtig godt skal man helst have en rigtig IPtelefon eller en konveter
så den gamle telefon kan bruges, man kan da godt mene at løsningen er lidt dyr når
man skal igang, men er udgiften henter man nemt ind på et halvt til et helt år.
Man kan da godt bruge softphone, men så sætter det jo krag til at computeren køre
og det gør den jo ikke altid "FOR NOGEN"

Det skal siges jeg har ikke selv IP telefon endnu, men det har også haft den betydning
at jeg ikke har fået brugt deet optimalt endnu og den alm. fastnet har jeg da også
endnu.

Men prøv det, med en ordenlig hastighed på nettet ja så er det bare noget der dur...

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 18-10-04 22:58

PS. Nej der skal ikke gøres noget med IP adresserne, telefonen/programmet
logger sig bare på SIP serveren ligesom f.eks. ICQ....

Kommentar
Fra : strike

Dato : 04-01-05 18:05

Har netop installeret Telefin det var a piece of cake.
Du skal tilmelde dig allways on hos stofanet.

Godkendelse af svar
Fra : SubZero69

Dato : 07-02-05 12:52

Tak for svaret Nuserpigen.