/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Linksys wireless inkompatibelt med dansk~
Fra : jhelweg
Vist : 1323 gange
100 point
Dato : 24-07-02 11:56

Overvejer at tage Telias aktuelle ADSL tilbud og opkoble denne enkelt modem-løsning med et trådløst netværk:

Har mulighed for at anskaffe mig et billigt Linksys system ( Linksys BEFW11S4 inkl 3 trådløse netkort= 335US$)-

Imidlertid noterer jeg at der på proconsults hjemme side(proconsult.dk) anføres at denne router ang. ikke er kompatibel med flere danske adsl udbydere?!

Er det rigtigt?- og vil linksys'en så ikke kunne anvendes sammen med Telia's modem?

citat proconsult:

"Routeren fungerer med følgende udbydere:
- TeleDanmark PRO@ccess ADSL med ethernet snitflade (leveret efter 1/8-2001) (Manuel IP konfiguration)
- TeleDanmark NetExpress 2 (PPPoE)
- TeleDanmark Bredbånd (DHCP Klient)
- TeleDanmark WebSpeed K2 (DHCP Klient)
- StofaNet Kabelmodem (Manuel IP konfiguration)
- ESENET Privat Kabelmodem (Manuel IP konfiguration)

Routeren fungerer IKKE med følgende udbydere:
- TeleDanmark PRO@ccess ADSL med ATM snitflade (leveret før 1/8-2001)
- Cybercity ADSL Cisco 677 eller SOHO 77 Routere
- WorldOnline/Tiscali Cisco 677 eller SOHO 77 Routere
- WorldOnline/Tiscali Eicon DIVA ADSL USB modem
- Orange/Mobilix ADSL USB Modem
"

citat slut

Janus

Accepteret svar
Fra : Mandrake666

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-02 12:16

Jo, hvis routeren overholde de danske standarter kan det bruges med Telia modem, da Telia har en ethernet snitflade.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 24-07-02 12:28

Jeg er da også overbevist om at det virker, men for at være sikker ville det nok være en god ide at skrive til dem: http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=E-mail&CID=-26762
Eller ringe:
Team Internet:
Telefonnummer: 88 31 66 33
Telefax: 88 31 59 27

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 09:07

In article <KZ349.6005$G3.787183@news010.worldonline.dk>, jhelweg wrote:
>
> Er det rigtigt?- og vil linksys'en så ikke kunne anvendes sammen med
> Telia's modem?
>
> "Routeren fungerer med følgende udbydere:
> - TeleDanmark Bredbånd (DHCP Klient)

Telias løsning minder meget om TeleDanmark Bredbånd, så det skulle ikke
være noget problem.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Superior ability breeds superior ambition.
|    -- Spock, "Space Seed", stardate 3141.9

Kommentar
Fra : jhelweg

Dato : 07-08-02 17:36

tak- har imellemtiden fundet ud af, at jeg jo som du anfører kan anvende nok de fleste wireless gateways/routere.

til evt andres brug har jeg fundet følgende amerikanske links om trådløst netværk, ud fra diverse tests etc står mit valg pt mellem følgende mærker:

Wireless router følgende mærker:

Linksys BEFw11S4
D-link airplus 614+ ( med op til 22mbps)
orinoco 2000( dog noget dyrere)

og PC kort:
Cisco 350
eller
Orinoco silver/gold
(d-links 650+ receive sensitivity indtil videre ukendt)

http://www.seattlewireless.net/index.cgi/HardwareComparison

http://www.dslreports.com/forums/all

Janus