|
| PGO HOT 50 BUNDTRÆK ? Fra : qwerz | Vist : 3501 gange 120 point Dato : 18-10-04 01:36 |
|
hej min bedste ven har lige været forbi her fra næstved og hans har bare et vildt bundtræk + topfart den render 70 og river bare baghjulet rundt kan det være min koblings fjeder der er slidt for vi har fjernet samme begrænsninger og jeg kan kun få min op på 55-60 og så har min et dårligt bundtræk
| |
|
Er i nu sikker på, i har fjernet de samme ting?
Du skal nok have størrer dyse i karburatoren.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : 9colai |
Dato : 18-10-04 17:09 |
| | |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 18-10-04 21:46 |
|
hmmm ja vi har fjernet samme ting næsten vi har fjernet skive i vario og hans blindtarm hvor jeg har en 45 udstødning hvor begrænsning er fjernet det er såen set det eneste og fatter det ikke har i nogle tips så plz råb højt for (hader når han river fra mig)
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 18-10-04 22:18 |
|
det glide rør jeg har i nu er fra en big max og der var ingen forskel på dem
| |
|
Det skrev du ikke noget om, med gliderør?
Men så skal du jo have kortet dit fjederstyr?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 18-10-04 22:49 |
|
skal man oss have et kortere fjeder styr i kobling før det gir effekt ?
| |
|
I de gl. modeller fra før 2000 var der fjederstyr, der skulle kortes eller skiftes med et fra Big Max.
http://pgo.dondata.dk/Guides.html
http://www.scooter-racing.dk/hot50.htm
Under afsnittet kobling:
Når du har skildt det ad, finder du et fjederstyr i enden af fjederen. Dette skal skiftes med et fra PGO Big Max (det er kortere og sørger for at remskiven kan nå sit yderpunkt).
Det orginale fjederstyr er 30mm langt, det kan kortes af, men skal så saves helt lige over, længden tror jeg skal være 17,5mm, men det ved en knallertmekaniker, eller købes:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=222723245&n=905258702&pn=282590713
Ellers tag din kobling ud, pres den så sammen og se om remmen kan gå helt i bund,
kan den det, skal du ikke ha en ny.
Koblingen kan tages af ved at tage en 22 nøgle som du sætter på baghjulet, og en 14 top nøgle på koblingen. og så bruger du bare dine muskler ;) og vups så er koblingen løs. brug samme måde når du skal ha den på igen.
Eller brug en stempelstopper fra THansen, så drejer motoren sig ikke.
Brug varioruller på 6 eller 6,5gr
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 19-10-04 00:53 |
|
ok det lyder fornuftigt jeg vil da lige prøve det men kan du ik lige finde ud af hvor meget jeg skal skære af mit fjederstyr hvis det er 30millimeter langt så det er (17,5) hvis det nu er forkert hvad sker det så?
| |
|
Morten ved Poder knallerter 75625305 de ved det.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 19-10-04 03:00 |
|
ok tak men jeg har haft min kobling af og kan det være fordi de der kobling's bakker eller hvad det hedder er slidt ? jeg sys ik de så serlig gode ud men nun har jeg slæbet dem og renset dem med sprit og det ga et lille skub i den men hvor tykke skal det belegning ca. være ?
| |
|
Faktisk skal de ikke renses med sprit, så skal det være før man sliber, ellers skal de stå lidt ru efter slibning, og afblæsning. Det er koblingssvinghjulet man tørrer af med sprit indvendig, den må også gerne få groft sandpapir.
Man siger ned til 1 mm, men så er der fare for at belægningen knækker over, men hvis de er nittet på (Somregel er de limet), så må nittehovederne ikke kunne skure mod koblingssvinghjulet, da de vil lave riller og koblingen ikke vil virke.
Men hvis der 2-3 mm tilbage så kan de godt klare sig en rum tid endnu.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 19-10-04 22:01 |
|
ok ja men er du sikker ppå det vil gi noget hvis jeg nu kortede af den der fjederstyr ?
| |
|
Ja hvis den er 30mm nu, og du korter den ned til X mm, så kan remskiven jo gå i bund i den ene ende og i top i den anden, derfor vil du jo geare længere op, og få en størrer topfart.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 20-10-04 01:10 |
|
har lige målt den og den er kun 25mm (og den scooter PISSER mig snart af) er lidt træt af der skal være så meget bøvl med den
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 20-10-04 01:41 |
|
jeg har lige noget extra her noget jeg ik sys der lyder helt rigtigt ang. begrænsninger på hot 50/big max
Hot 50 1. = Gliderøret ved variomaticen. (brug et fra en Big Max)
2. = Et blindrør på udstødning.
3. = Røret ved trykfjederen (koblingen) (brug et fra en Big Max)
4. = Topstykket (brug et fra en Big Max)
Big Max 1. = Gliderøret ved variomaticen.
2. = Et blindrør på udstødning.
3. = Røret ved trykfjederen (koblingen)
4. = Topstykket
det er det der er begrænset på de 2 modeller men hvordan skulle det så gi mening at tage for eks. glide rør fra big max og smide i min hot 50 der er jo ingen forskel det vel
| |
|
Morten ved Poder knallerter 75625305 de ved det.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 20-10-04 22:52 |
|
kan det ikk være mit stempel og cylle der er en del slidt (bare en tanke der streffede mig da den har gået 22000km ca.
| |
|
Jo det er da ikke utænkeligt at du skulle have et nyt stempel, men hele fejlen ligger ikke der.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 24-10-04 03:46 |
|
ok men hvor kan de andre fejl ligge hvis vi snakker slidtage ?
| |
|
Jeg syntes ikke der kan være tale om slitage, det skulle så være membranplader, eller koblingen der glider.
Hvis koblingen glider, kan man prøve at køre ca 15 km/t, give bundgas, samtidig med man bremser, så skal motoren ikke gå op i flere omdr. men kunne kvæles, hvis man stadig bremser ned.
Men du må jo vide om det hjalp at rense koblingen, og om de var fedtede.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 25-10-04 01:38 |
|
ok jeg prøver det der men en slags kobling test men membrand hvor sidder den ? og hvordan og hvor ledes
| |
|
Membranen med des membranplade (Carbon er den bedste), sidder mellem studsen og cylinderen, og sørger for at der kun kan komme luft en vej (Kontraventil)
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 25-10-04 17:02 |
|
ok smart nok men er det ikke en carbon der sider i fra stnd. nej vel
| |
|
nej, men standard er da ikke dårlige, mener bare karbon er bedre, men hvis den der sidder i, har en defekt så kan det være derfor du har problemer.
VH Palle Hansen
| |
|
Ja så tror jeg også, jeg ville være indendøre, og lege med ADSL.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 25-10-04 19:05 |
|
har prøvet det der med koblingen og den går op i omdrejninger og det er sikker møg dyrt at skifte
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 25-10-04 19:34 |
|
jamen det har jeg gjort jeg tror bare den er nedslidt
| |
|
Hvis du har en 45 udstødning på, skal du selvfølgelig have begrænsningen ud af den, det var da dig selv der skrev at du havde fjernet den, citat:
hmmm ja vi har fjernet samme ting næsten vi har fjernet skive i vario og hans blindtarm hvor jeg har en 45 udstødning hvor begrænsning er fjernet det er såen set det eneste og fatter det ikke har i nogle tips så plz råb højt for (hader når han river fra mig)
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 05-11-04 17:26 |
|
ja men det var den der sider i forrøret og den ga ik en skid (unskyld ordet) men så tænkte jeg nu kan det være nok så skar jeg enden af min udstødning og fjernet den plade med det lille rør og nu rykker den ok vildt i optræk men jeg må bare vente og se hvad der sker nu da jeg snart får en ny kobling. men jeg skal lige ha fusket mere med den udstødning (rev alt ud af den) så skal ha fundet ud af at proppe noget i den igen så den ik larmer så meget men stadig river vildt
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 05-11-04 17:56 |
|
hmm. ja palle du er genial men jeg tror nok jeg finder ud af det hvor kan man købe den trafik star og hvad koster den?
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 06-11-04 00:46 |
| | |
|
Ja den ligner en lovlig, er rimelig billig, og er ikke begrænset, men det er din jo heller ikke nu, hæ hæ, men larmen kalder på de sorte, så det er jo ikke så heldig.
Men knallertforhandlerne, har da også tit nogle der ligner lovlige, og som er uden begrænsning.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 06-11-04 01:47 |
|
ja den larmer (rigtig meget) men jeg leder mere efter en orginal 30 udstødning med blindtarn for jeg sys de er nemmer og gå til (jeg begyndte at lege med min egen da den var møg råden) men hvor kan man få dem med blindtarm ?
| |
|
Ja dem ser man ikke rigtig til salg, men der er jo erstatninger, der iflg. thansen skulle være lovlige.
Men forhandlerene skulle jo kunne skaffe orginale, men de er nok hundedyre.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 06-11-04 02:19 |
|
jaa jeg gider ik gi en formue for en udstødning hehe så hellere se om min ven har en (han snakkede noget om han havde en magen til den jeg har nu alså en for meget så håber jeg da han skal han lille skilling for den hehe
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 09-11-04 00:00 |
|
hey prøvede at smide en 35 kilos fjeder i min kobling det blev det ik bedre af da den bare fisede rundt i omdrejninger men hvorfor det ?
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 09-11-04 00:00 |
|
ups jeg glæmte lige at sige den vil stadig ik over 60 RET belastne HJÆLP
| |
|
Nej hvorfor tror du en strammere koblingsfjeder, skulle få den til at køre hurtigere.
Skift koblingen: Svar: 25-10-04 20:40
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 09-11-04 23:25 |
|
ok ja men de der ting fra en bigmax snakkede med en ven i thansen og han hentede til bigmax og pgo (er ikk en skid forskel på dem) men bortset fra det kan det måske være noget som stæmpel der er slidt (jeg ved ik om der er noget skiftet siden 22000klm for jeg har fået den brugt såe ved ik hvordan og hvorledes og hvad der er taget fra den og hvad der er blevet skiftet
| |
| Kommentar Fra : qwerz |
Dato : 14-11-04 15:56 |
|
polerede lige de skylle kanaler og vupti 70 men den mangler 5 kmt mere og et quicker optræk men der er nok min kobling og vario ? der er slidt ?
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|