/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
mørk skærm
Fra : Kloffer
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 18-10-04 01:25

Jeg har en monitor af typen Samsung Syncmaster 750s og et geforceFX 5200-grafikkort.
Men billedet er for mørkt i computerspil som fx. battlefield.
Jeg har skruet helt op for kontrast og brigthness på skærmen, men jeg kan intet se når jeg går "indendørs" i
Battlefield.
JPG-billeder (og andre) er også for mørke og for farvede, men der er ingen color-knap på monitoren.
Er der noget jeg kan gøre eller er skærmen bare dårlig ?
Vh
Kloffer

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-04 01:34

ja, du kan hente programmet GammaLaunch, der kan skrue op for gamma styrken i spil og andre aplikation, det virker fint vad jeg, da jeg har det samme problem

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 110 point
Dato : 18-10-04 01:35

du kan finde det her http://www.majorgeeks.com/download1460.html det er dow shareware men det kan man jo gøre noget ved.

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 20-10-04 18:18

bruuno117s svar er da et bud, men man behøver ikke downloade noget for at indstille Gamma. Det kan man gøre i kontrolpanelet for grafikkort. Ihvertfald med et FX5200.
Bivirkningerne for høj gamma-værdi-indstilling er for store. Farverne forsvinder eller bliver forvrængede.
Jeg må nok indstille mig på at min skærm står til udskiftning.
Vh
Kloffer

Godkendelse af svar
Fra : Kloffer

Dato : 11-02-05 10:50

Tak for svaret bruuno117.