/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Adgangskode på computerens netværk?
Fra : Pete_man
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 17-10-04 21:31

Hej!

Jeg er en dreng som går meget til NetParty/Lan, Jeg har en masse delte mapper så andre kan hente nogen filer fra mig, men jeg vil gerne have lavet sådan at de skal skrive et adgangskode ord inden de kan gå ind på min computer og se de delte mapper. Hvordan for jeg det lavet..? (jeg har Win XP)

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 17-10-04 21:44

Gør dette:
Gå op i Tools -> Folder Options -> View -> I bunden af listen fjernes krydset i: Use simple file sharing. Nu kan du putte koder på dine mapper. Højreklik på mappen, vælg fanebladet security og sæt rettigheder...

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 18-10-04 00:08

Dette er dog en meget usikker måde at gøre det på da det nemt kan hackes igennem...

Evt. installer en firewall og sæt en ftp site op, hvor du giver visse brugere adgang til dine filer... her ka du med visse ftp server programmer sætte rettigheder og rotaitions, så de f.eks skal uploade en eller to filer for at kunne downloade fra dig af, det har jeg gjort til de net parties jeg har været med til... du kan også sætte ip adgang så kun en bruger kan bruge det tildelte login og password.

Men hvis du vil det med delte mapper så skal du gøre som steffan siger.

held og lykke.

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 18-10-04 15:36

Jeg ville dog gerne bare have et simplet program så man kan sættet kode på en mappe...