/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Tigerstribede ferskvandssnegle
Fra : majken
Vist : 856 gange
200 point
Dato : 23-07-02 23:04

Jeg har nogle tigerstribede snegle, og jeg har hørt noget om at de er tve-kønnet, er de det....? Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan de formere sig. I det akvarium jeg har min snegle er der nogle små hvid prikker på glasset, De kom efter jeg puttede sneglene i, er det æg? JEg vil meget gerne vide alt hvad der er vær at vide om dem, jeg overvejre at avle dem, men det er ikke nemt når, jeg ikke kan finde noget om dem. Kan du hjælpe mig......?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 23-07-02 23:16

hejsa ..

jeg aner ikke om det hjælper, men jeg har fået fat i nogle latinske navne, på ferskvands snegle der er velegnede til akvarier..
Physa acuta,
Physa heterostropha,
Lymnaea columella,
Australorbis bahiensis,
Helisoma tenue.
Prøv at slå dem op i et leksikon og akvarier, mon ikke der så dukker noget på, prøv evt. på biblioteket.

mvh. Melander

Accepteret svar
Fra : brib

Modtaget 200 point
Dato : 06-10-02 11:47

Alle snegle er tvekønnede, og de små hvide prikker du har på forruden er helt sikkert æg.
Snegle i akvariet er udemærket, men får man for mange af dem er det skidt, da hver snegl rent økologisk udskiller affalds stoffer svarende til en lille akvariefisk, og er der ikke mad nok til sneglene, ja så ryger planterne altså.
Så hold snegle med måde.
Mvh. Brib