/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
slet XP...
Fra : Odense
Vist : 1188 gange
100 point
Dato : 17-10-04 18:49

Jeg er lost Jeg har ikke et A drev (laptop) Den Win XP som er på maskinen er nyer end den jeg har på DISK. Så når jeg sætter den ind så skriver den noget om Kan ikke indlæse ny XP da den er ælder en den som er på maskinen

Hvad gør man så for at få slette den "nyer" XP som er på Laptopen !?? håber nogen der her et godt triks!

Kan man ikke starte i DOS, og så format C: på en eller andet måde?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-10-04 18:52

start/ kør skriv: CMD

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-04 18:57

ODENSE NU HAR VI KARTET RUNDT UDEN AT DU GAV LYD FRA DIG I DETTE SPØRGSMÅL
http://www.kandu.dk/dk/spg/51719

Så viser det sig nu at du havde et formål med spørgsmålet.
Kunne du ikke have sagt det.
Eyvind.

PS. Det er nemt nok det du vil lave.

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 17-10-04 18:59

ja så er jeg i DOS, hvis jeg skriver FORMAT C: så skriver den "Angiv diskenhedsnavnet for drev C:" og der er !??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-10-04 19:00

ok,hvis du vil formatere kan du gøre sådan her:
skriv i kør:
d\i386\winnt32.exe /cmdcons
genstart og i din boot menu vælge genoprettelse konsul.vent til du skal indtaste administartor kode - tomt hvis ingen - der kan du så skrive
format c:
eller vil du først indlæse win98/me
format c: /fs:fat32
hvor d er cdrom drevet.men men du skal kunne boote fra din xp cdrom,for at indlæse xp,når din hardisk er slettet,eller indlæse win98/me/200 (gå over bækken for at hente vand)for at opgradere den din ældle xp.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-10-04 19:02

ps indsæt din xp cdrom for at indlæse
d\i386\winnt32.exe /cmdcons dette her.

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 17-10-04 19:03

d\i386\winnt32.exe /cmdcons = XP skriver kan ikke findes

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-10-04 19:06

har du sæt xp cdrom i drev d

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-10-04 19:07

derpå kan du hvis du kan boote fra din xp cdrom indstallere xp (ældre)på en ny harddisk.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-10-04 19:08

cd..
C:\ skriv format C:
ja/nej alt vil gå tabt
(husk lige at sætte bios'en til boot "d:" cdrom

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 17-10-04 19:09

det er ikke en ny Harddisk,,, jeg skal bare have slettet den XP så jeg kan få en frisk ind uden Virus, gamel programmer osv...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-10-04 19:12

jo en ny formateret harddisk var det jeg ville sige...men kan du...

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-04 21:42

Odense :
nu høre du godt efter , og svar venligst for ellers , kan vi jo ikke hjælpe dig .
har du brænder i den computer ?
hvis ja så hent denne iso fil som jeg lige har lavet af den diskette som jeg omtalte i
http://www.kandu.dk/dk/spg/51719

på denne adresse
http://hjem.wanadoo.dk/~wai28022/

og kan du finde ud af at brænde sådan en iso fil ? " brænd image" på dansk brænd billede

okey
boot så op med den cd

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 18-10-04 15:42

Tak for svaret huntermis.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 18-10-04 18:10

Jeg har samme problem med at fjerne xp og indstallere w98 igen. Jeg har prøvet at boote op med huntermus isofil, men den startede bare op med xp igen. Kan jeg få hjælp til opsætningen af bios, da jeg ikke kan få isofilen til at boote?

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 19-10-04 01:29

ladegard : det er fordi din bios er sat til at boote først fra din harddisk.
der går du ind i din bios og vælger
first bootdevice cdrom
og nu er det jo ikke lige sådan , at fortælle lige precis sådan stilller du den , for der findes jo mange forskellige bios versioner men hvis du kigger efter boot eller bootdevice så er du på rette spor
og jeg vil næsten tro at det er nr 2 linje i din bios på venstre menu ( hvis det er en AWARD bios du har)

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 19-10-04 15:38

Tak for svaret huntermis. Min bios er ikke helt ny, så der er ikke mulighed for at vælge first bootdevice cdrom. Det er ellers en AWARD bios jeg har. Min boot sequence er blot C,A eller A,C. Mon der er nogen løsningsmulighed tilbage. Jeg har set man kan slette HD med et killprogram, men så ved jeg ikke om man kan starte op med nyt styresystem eller pcen er smadret helt.