/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sp2 og windows firewall
Fra : Pc freak
Vist : 252 gange
200 point
Dato : 17-10-04 15:57

jeg har installeret sp2 fra windows update og efter et par dage virkede firewallen ikke, når jeg prøver at åbne firewallen fra kontrolpanel siger den at windows ikke kan åbne firewallen fordi tjenesten ikke kører og så spørger den om jeg vil starte tjenesten.
det trykker jeg ja til og så siger den at windows ikke kan åbne tjenesten.
hvad gør jeg for at få den til at virke???

på forhånd tak...

/Pc freak

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-10-04 16:00

har du virkelig så megen tillid til microsoft at du vil benytte deres firewall, brug Zonealarm, de virker på samme måde, med at man kan blockere programmer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-04 16:07

Prøv at kigge her:
http://www.kandu.dk/dk/tip/9317

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 17-10-04 16:34

jeg har lige installeret zone alarm... det ser meget godt ud, så det håber jeg også det er.

jeg kunne ikke lige finde noget om en firewall der ikke virkede og jeg tror ikke det er fordi jeg har installeret det via windows update, for firewallen har virket.

mit OE er også f**ket up akn det også være sp2's skyld? det har også virket i et par dage

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-04 16:49

Det er meget vigtigt at ingen -absolut ingen programmer "kører" når du indstallerer SP2
Nede ved uret kan der være nogle som er i gang.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 17-10-04 16:51

Wake up xyzzygy istedet for blot a plaprer løse rygter videre. Du kan også åbne / blokerer programmer i ICF når du har installeret SP-2. Teknisk set er en firewall et meget simpelt program, og om man anvender den ene eller anden løsninger er i det store hele underordnet. Back to basis drejer det sig jo kun om at åbne en port for indgående eller udgående data transmission.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 17-10-04 16:54

skal jeg så fjerne sp2 og installere den igen, med den cd jeg har fået fra microsoft?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-04 16:57

Det kunne da være en mulighed - og så kig nærmere på hvad du siger ja og nej til ved indstallationen.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 17-10-04 17:00

så vidt jeg husker - sidst jeg installerede - skulle jeg íkke sige ja eller nej til noget

jeg prøver lige at fjerne sp2...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-04 17:03

Jo den spørger om firewall.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-10-04 17:06

acronym --> gi mening!

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 17-10-04 17:07

acronym -> god kommentar. Hvis alle fulgte henvisningerne vdr. sp2, ville meget få opleve problemer, men desværre er det jo med sp2 som med alt mulig andet, det er det negative der skal op på "pidestalen". Jeg tror langt de fleste - mig selv incl. - er godt tilfredse med den nye sp2.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-10-04 17:13

jeg kan ikke mærke nogen forskel. det er Microsofts plan om at sælge nytteløse produkter. der er en konspiration mod os forbrugere.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-04 17:21

xyzzygy - læg en Linux ind så slipper du for vrøvl med Microsoft

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-10-04 17:30

problemet er at ingen kan finde ud af linux. jeg har ikke vrøvl med microsoft, men helle rikke glæde, det er som en blindtarm.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 17-10-04 17:52

jeg har lige installeret sp2 igen, og den spurgte ikke om firewall...

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 17-10-04 17:53

den spurgte kun om automatiske opdateringer...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-04 18:48

Så bør den også ligge rigtigt nu.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 17-10-04 18:54

firewallen virker stadig ikke og det gør OE heller ikke. men det gør OE heller ikke hvis jeg fjerner sp2...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-04 19:01

Da du lagde sp2 ind lavede XP en gendannelsespunkt/dato
Kørte den godt der.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 17-10-04 19:26

ja, og det gjorde den også en uges tid efter.

jeg har prøvet at gendanne, men den kan ikke, af en eller anden grund.