/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
køling af processor
Fra : fleng
Vist : 448 gange
200 point
Dato : 17-10-04 12:44

jeg har bygget en ny pc med en pentium 4. 3,2 Ghz (prescott). processor, jeg har brugt den medfølgende køler, støjen fra den vil jeg gerne ha reduceret, er der nogen som kan komme med et forslag til hvordan støjniveauet kan reduceres væsentligt?
Mvh.
Fleng

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 17-10-04 12:59

Hej Fleng

Klæb støjisolerende plader på indersiden af kabinettet. Sådanne kan købes i de fleste biludstyrforretninger. At reducere blæserens omdrejningstal kan´ikke anbefales.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 17-10-04 13:07

det er meget godt men findes der ikke andre kølere som larmer mindre end den medleverede.
Fleng

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-10-04 13:15

www.stormeren.dk er der en guide i hvordan du bytter om på strømkablerne til køleren så den får mindre strøm og dermed larmer mindre, det er dog ikke tilrådeligt med en CPU blæser, køb en ny istedet, de koster 50 kr.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-10-04 13:26

Hvis du er rigtig opsat på det kan man jo få kølere der er mere eller mindre støjfri, den eneste hindring er vel prisen. man skal også passe på med støjdæmpende plader, man kan let kome til at hindre at lutstrømmen bliver dårlig inde i kabinettet, og så er man lige vidt.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 17-10-04 13:47

Det her med vandkøling, hvordan er det, er der nogen som har erfaring på det område?
mvh. Fleng

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-10-04 14:00

der findes massere gode kits, men der er kun hvis du er en pro blærerøvsgamer, med en pc til min 17000, der er sådan en kav rediator med hvor varmen bliver afgivet så det er ikke godt til LAN partys, men det køler godt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-10-04 14:18

www.datatel.dk
low noise

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 17-10-04 14:26

jeg har kun et ønske og det er reduktion af støjen, således jeg bliver fri for naboklager om unødig støj.
Fleng

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-10-04 14:41

acronym:Klæb støjisolerende plader på indersiden af kabinettet
køb evt. low noise blæser

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 17-10-04 15:08

du kan da sætte en anden blæser på køleren f.eks en 220v
det er da selvfølgelig kun blæseren der larmer , så derfor er det den du skal skifte
evt. kan du sætte flere sammen. Det er kun fantasien der sætter grænsen
du kan evt også spørge her http://www.tweakup.dk/

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-10-04 16:06

hvad er det for en blæser du har der får naboer til at klage, en 166 dB? og wtf, 220v, det er måske grænsen, blæsere er da 12v

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 200 point
Dato : 17-10-04 16:25

hej xyzzygy
joh det er da rigtig nok at blæser er normalt 12 volt.
men jeg har da sat 2 stk på 120v og 1 220v i min 3i en monster pc.
dvs. at jeg har 3 pcér som er i en box

så brug fantasien, det er det jeg hentyder til !!

så brug evt en 150 mm blæser som munder ud i en tragt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-04 00:11

Naboklager? Der findes mange støjsvage kølere til P4. Check ind på www.edbpriser.dk under hardware og kølere

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 21-11-04 23:27

Tak for svaret huntermis.