/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
yamaha yz125 1990 motor
Fra : staer
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 17-10-04 12:09

hjælp, min søns 125yz'er er stået af. Jeg har splittet motoren ad og vil skifte krumtapslejer mm. Hvordan skifter man leje i plejlstangen, altså det der sidder på krumtappen. Kan det betale sig at rep. en motor fra 1990 eller skal jeg finde en anden ?? Den skal have nyt stempel og nye lejer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-10-04 12:25

Hvad med cylinder og krumtap, er du sikker på, at det ikke har taget skade.
Hvordan er den stået af, simpel slitage eller pludselig stået af.

Umiddelbart ville jeg nok overveje at finde en anden motor hvis den pludselig er stået af af en eller anden årsag.

Du får lige nogen numre på et par MC-ophug

75347242 Ove Knudsen

De sidste 2 kan jeg ikke lige huske hvor har hjemme

mvh dova

Kommentar
Fra : staer

Dato : 17-10-04 13:45

Hej dova
Tak for dit svar

"Stået af" var måske så meget sagt, men den ville pludselig ikke starte og i den forb. opdagede jeg at der ikke var meget komp. så jeg tænkte at det var stemplet, det var det også, men så syntes jeg at der var lidt meget slør i plejstangen og at lejerne ikke lød for godt osv. Derfor besluttede jeg mig for at skille den ad osv.

Jeg tror jeg søger efter en ny motor

MVH Claus Staer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-10-04 14:12

En "ny" motor ved du jo ikke om duer, der er nok en grund til den er "smidt" ud, så jeg syntes da du skal renovere den gl.
Tag den med ned til en knallert eller motorcykelforhandler, og lad ham sætte de lejer i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 17-10-04 14:36

Hej. Lejet på plejstangen er ikke noget man normalt selv kan skifte!! Her er du nødt til at gå til et cylinder-service-firma, de kan let klare den sag.
MVH www.dinmc.dk

Kommentar
Fra : staer

Dato : 17-10-04 16:22

Ja, der er som sagt nok en grund til at en gammel motor bliver kasseret, så jeg prøver nok at kontakte et cylinder-firma for udskiftning af plejl-lejet. Jeg har bare lidt på fornemmelsen at det løber op med div. lejer, stempel osv.

Tak for jeres hurtige svar

MVH Claus Staer

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-10-04 16:56

Det lyder så til, at det bare er slitage.
Så tror jeg også det kan betale sig at renovere den du har.
For selvfølgelig er det altid lidt af et spil med en brugt motor, som andre også nævner. Selvfølgelig kunne man være heldig at finde en fra en smadret maskine med små kilometer.

Men hvis du får en til at skifte lejet på krumtappen, og ellers selv har forstand på at lave det ordentligt, ved du jo også hvad du har bagefter. Spørgsmålet er så bare om du kan skaffe de nye stumper, ved ikke hvordan det er med de modeller.
mvh dova

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 21-10-04 09:38

www.ingana.dk Gl. Køge Landevej 55, 2500 Valby
kan renovere din krumtap.
nilsg

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-10-04 16:59

Enhver knallert eller motorcykel værksted, har jo værktøjet til at skifte midterrullelejet, og de andre kan du jo selv sætte på.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : staer

Dato : 26-10-04 18:37

Tak for kommentarerne, jeg har forgæves søgt efter en motor, men det bliver vist en renovering i stedet, jeg prøver at få skiftet rullelejet hos den næsten lokale og så kan jeg vist få knægten ud at rulle igen
Hilsen Staer

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-04 19:32

Hvis du ikke har flere spørgsmål, kan du godt lukke spørgsmålet.
Held og lykke med projektet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : staer

Dato : 27-10-04 13:26

Tak for svaret pallebhansen.