/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
voiliere til undulat
Fra : memuel
Vist : 1208 gange
75 point
Dato : 17-10-04 11:32

Jeg skal bygge et undulatbur til min datter. Vi har været i et par byggemarkeder, for at købe volierenet, men forgæves..
Hvor finder vi det og er der nogen der har nogle gode mål og "opskrift" på et hjemmebygget bur?

Memeul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-10-04 11:37

Harald Nyborg ved jeg har det.
Og med hensyn til burstørrelse m.m.
Så prøv at søg på nettet under undulater eller burfugle o.l.
Der er masser af gode sider, også hjemmesider hvor folk er gode til at dele deres erfaringer med andre.
Også med hensyn til hjemmebyggede bure.

mvh dova

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 17-10-04 12:07

Hej Dova.
Det var et halvt svar, JEg fandt tråden i Harald Nyborg, Men kan ikke finde nogen sider om hjemmebyg at volierebure. Jeg havde forøvrigt prøvet inden jeg skrev spørgsmålet, men håber på at der er en med etn hjemmelavet bur der vil give mig målene

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 85 point
Dato : 17-10-04 12:46

Anbefalede minimumsmål på et bur til en undulat er længde 50 cm bredde 30 cm og højde 45 cm, men gerne en del større så fuglen har mulighed for at flyve frit.

Med hensyn til fremgangsmåde:
Jeg har her i sommer selv bygget et bur til mine zebrafinker på 130x65x105, og i bunden lavede jeg en ramme af kraftige lister. Og derpå blev monteret en vandfast plade som bund, og hjørnestolper af kraftige lister (lægtestørrelse). Bagvæg og "taget" er også vandfast plade (det står udendørs). På fronten en liste midt på, på tværs, og fra denne midterlist og ned, en liste der udgør ramme til lågen som bare er et stykke plade monteret med små hængsler. og resten monteret med volierenet.
Men man kan også vælge at sætte net på hele buret hvis det er indendøres.
Ved ikke om du kan bruge det til noget.

mvh dova

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 17-10-04 13:44

Det lyder godt. Vi skal have buret inde på min datters værelse, og jeg regner med at vi skal have buret til at stå udendørs til sommer. Det bliver dog lidt mindre end dit. Hvordan kommer du til at rense i buret?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-10-04 13:57

Hej Memuel.
Her har du priserne på volierenet hos Harald Nyborg.
http://www.harald-nyborg.dk/hncatalog/hncommerce/varegruppe/listproduct.asp?Product=volierenet&n=10106

Og her står lidt om størrelser på indendørs og udendørs bure/volierer
http://www.webird.dk/index.php

God fornøjelse
//Creamy

Godkendelse af svar
Fra : memuel

Dato : 17-10-04 14:12

Tak for svaret dova. Dejligt at der er nogen der kan give råd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-10-04 15:26

Jeg renser bunden i buret ved at "skrabe" med et gammelt hakkejern hvor skaftet er savet af, og fejer så affaldet ud i en pose. Jeg har ladet lågen gå helt ned til bunden af buret fra midterlægten, så det er nemmest på den måde.
Held og lykke med det

mvh dova