/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Få fat i en hjemmesides html kilde fra j~
Fra : Ladmorillo
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 17-10-04 11:23

Hej

Hvis jeg fra en java applikation gerne vil have fat i en bestemt internetsides html kildekode, hvordan skal jeg så gøre dette, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Altså hvis man via en browser vælger "Vis kilde" så åbner notepad med kilden i. Det er denne tekst jeg vil have fat i dele af fra applikationen. Eller ligger dette også under ulovlig cross domain scripting?

Anyone?

Ladmorillo

Accepteret svar
Fra : cast88

Modtaget 110 point
Dato : 17-10-04 12:10

Hej!

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/networking/urls/readingWriting.html

Eksemplet herunder har jeg lige testet og det virker fint...

public class TestHtmlSource {

   public static void main(String[] args) throws IOException {
      URL yahoo = new URL("http://www.yahoo.com/");
      URLConnection yc = yahoo.openConnection();
      BufferedReader in = new BufferedReader(
            new InputStreamReader(
                  yc.getInputStream()));
      String inputLine;

      while ((inputLine = in.readLine()) != null)
         System.out.println(inputLine);
      in.close();

   }

Godkendelse af svar
Fra : Ladmorillo

Dato : 17-10-04 13:56

KANON!!