/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Søger et spil, jeg ikke husker navnet på
Fra : nicolehh
Vist : 300 gange
200 point
Dato : 17-10-04 10:20

Jeg har for mange år siden spillet et pc-spil, men jeg husker ikke navnet...

Kan huske at det var noget med at samle nøgler i flere farver for at kunne åbne døre.
Der var en kode efter hver runde...
Det er en lille mand (figur) der går rundt i labyrint-lignende gange.
Man kunne samle/havde forskellige hjælpemidler til fx. at stoppe vand, så man kunne kommer forbi...?
Man skulle (tror jeg) spærre vejen for noget der var efter én?!!?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig ud fra de ting jeg mener at kunne huske, og evt. hvor man kan downloade det (til Win98)

Kommentar
Fra : Kanina

Dato : 17-10-04 11:51

Kunne det være det gamle Paganitzu fra Apogee, du tænker på. Findes ca. midt på denne side; http://www.dosgames.com/g_puz3.php med screenshot, download mulighed etc.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 17-10-04 13:40

Det var ikke det spil. *ss*

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 21-11-04 01:59

hed det ikke bare keys ?

Det er et windowsspil der umuligt kan have fyldt ret meget.

vh. Rune

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-11-04 09:39

Har du evt. et link til spillet, så jeg kan se det??

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 14-12-04 09:28

Flere gode ideer??

Kommentar
Fra : brinic

Dato : 15-12-04 00:03

Hej nicolehh

Kunne det evt. være et commondore64 spil, som hedder Into the Eagle´s nest.
Jeg var selv helt vild med det spil. Det er en lille mand, som er i en labyrint og skal samle nøgler. Dette link skulle føre til spillet, samt en emulator som er nødvendig for at kunne spille det.

http://www.c64.com/ Hvis det ikke viser sig som et link, så skriv præcis hvad der står her på adressefeltet.
Når du er inde på siden, skal du trykke på I og derefter hvor der står fra side 40.
Håber du kan finde ud af det, og selvfølgelig at det er det rigtige spil.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 15-12-04 08:30

hejsa...

Det er heller ikke det, der er bedre grafik (normal pc-spil)

håber der er flere bud?!!?

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 19-01-05 09:05

Er der virkelig ikke flere bud??

Ved godt at der ikke er meget at gå efter men jeg har ikke meget mere, end at det er med god grafik, og at det man ikke ser hele billedet på én gang, man skal gå rundt for at se hvor man skal hen, minder meget om fx. Wolfenstein, men uden at være et skydespil...

Da jeg spillede det, i sommeren midt 90´erne, var det en demo version, der muligvis kom fra bladet Computer for alle, eller lign.... Håber det hjalp lidt mere...???

Kommentar
Fra : klink34

Dato : 20-01-05 19:26

solomos key

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 20-01-05 19:49

har du evt. et link??