/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Drive image 7
Fra : 0912
Vist : 396 gange
28 point
Dato : 16-10-04 22:57

jeg har lavet en kopi,med drive image 7. men når jeg lægger cden i min brænder, sker der nul og en prut.
den vil ikke læse cden. hvad gør jeg
jeg prøver at activere hved at klikke på en tast, det har virket før

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 16-10-04 23:10

hvad mener du med "når jeg lægger den i min brænder sker der ikke en skid" ? mener du den starter ikke automatisk når du tænder computeren, hvis den ikke er gjort bootbar da du lavede den er det jo klart nok, nu ved jeg ikke med drive image men med norton ghost, kan man lave et par disketer der starter op i dos tilstand hvorefter man kan overføre "billedet".

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 17-10-04 00:29

Jeg laver altid bootdisketter som jeg booter Drive Image op med. Har du ikke lavet dem, kan du altid lave dem på anden computer. (Du installerer programmet , og laver bootdisketterne her).
Når programmet har bootet op på egen computer, vælger du CD drevet/eller brænder som det sted den skal hente image fra.

Ved ikke om du også kan boote fra DriveImage CD rommen. Må indrømme jeg ikke har prøvet.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-10-04 13:18

Du har vel lavet de to DI disketter.
Image filen som du nok også har pakket sammen kan ikke åbne sig selv.
start comp med disketterne og vælg restore image
Nu kan du surfe over på din Cd og vælge hvor den skal lægges.
Jeg kan heller ikke huske om der kan laves boot CD med image filen.
Du kan stadig lave disketterne inde fra DI programmet, hvis du mangler dem.