/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdatere hvorfor Sp 2 til windows xp
Fra : sym
Vist : 569 gange
300 point
Dato : 16-10-04 18:32

Hvis man nu har en computer der kører upåklagelig ( med 2 x firewall og antivirus ) hvorfor skal man så opdatere til sp2 og dermed øjensynlig få en masse problemer med at det ikke vil fungere sammen.
Hvorfor skal man f.eks. slå sin firewall fra når man skal downloade noget? Det var da netop derfor at man skulle opdatere. Når den er slået fra har man jo netop risiko for at få en "masse lort".
Er der andre meninger om den sag?
Hilsen Søren

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 16-10-04 18:40

tjaaa vel for at få rettet de utallige fejl i XP, nogen siger at den giver problemer andre at den gør systemet hurtigere, det er jo lidt svært at vide hvad man skal tro, på den anden side har man vel ikke noget at tabe ved at installere den.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 16-10-04 18:46

Har installeret SP2 på min, og har haft en masse "bøvl" siden. Vil nu afinstallere den igen, og vente til MS har fået noget mere styr på sin servicepack. Det er nok en god ting at vente her.
Og nej, jeg har altid min firewall på når jeg downloader. Jeg vælger altid "gem på disk" og kan så slå firewallen fra bagefter når jeg installerer- når jeg har koblet mig af nettet. Det skal lige tilføjes at jeg inden altid virustjekker det jeg downloader før jeg installerer.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 18:50

Hvis din comp kører upåklageligt og du er beskyttet mod nettet - tja så er der vel ingen grund til at opdatere med sp2

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 19:02

Men du kan lige teste din comp her:
http://grc.com/default.htm
tryk på shieldsup
og rul ned til shieldsup
rul ned og proceed
nu må du lige læse lidt så du ved hvad der foregår.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-10-04 19:13

Jeg havde både firewall og virusscanner kørende, mens jeg hentede
og installerede SP2, og det gav overhovedet ingen problemer.

På min computer kører SP2 upåklageligt. Computeren er blevet
hurtigere til at starte op, og pop-up-stopperen i Internet Explorer
er en sand fornøjelse.

Så hvis din computer er fejl- virus- og spywarefri, tror jeg ikke,
der er noget at være bange for.
Og skulle du fortyde, er det jo ikke værre, end at SP2 kan afinstalleres
under "Tilføj/fjern programmer".

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-10-04 19:14

Rettelse: fortyde > fortryde.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 16-10-04 19:48

Hvis jeg lige må bryde ind, så er der ingen grund til at vente med at opdatere. Microsoft laver tvungen installation i starten af 2005 - så alle der er på Internettet henter sp2 (også selvom de ikke vil) ... Personligt har jeg kun haft 1 problem, som ikke var et problem, da jeg først kiggede nærmere efter i firewall indstillingerne. der var lidt problemer med at have min gamle firewall kørende, men jeg har slået SP2's firewall fra nu, så ingen klager herfra.. Jeg synes min computer er blevet lidt hurtigere, og SP2 er jo trods alt den største sikkerhedsopdatering fra Microsoft's side... så, hvorfor ikke bare installere? jeg havde min firewall slået til da jeg installerede og chattede på msn = ingen problemer...

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 16-10-04 20:02

Tvungen installation, hvad fanen er det for noget fis, de skal fanme ikke komme og tvinge mig til noget !!

men ok nu installere jeg den nok selv, cden ligger og venter, men er det så smartest at installere på en ren winXP før man ligger alt muligt lort ind ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-10-04 20:26

Microsoft kan ikke tvinge nogen sp1 ell. sp2 til din comp.
Alene af den grund, at nogen bruger alm. modem - så det koster en amerikansk bundegård, hvis den går igang med at hente.
Da XP/SP2 kan komme op og slås med programmer som ikke er signeret vil det måske være en god idé at gøre det på en frisk XP

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 16-10-04 20:59

Jeg vil nu stadig påstå at MS har sluppet SP2 ALT for tidlig ud. Den er ikke gennemarbejdet. Har man noget der kører godt, så vent! Har som sagt afinstalleret min, da jeg ikke gider sloges med sådan noget amatøragtigt l... . Mener at MS har lavet den største fadese til dato ved at tromle den ud på den måde de har gjort.

Hilsen tukols

Accepteret svar
Fra : nielsjs

Modtaget 300 point
Dato : 16-10-04 21:36

Hej
Jeg kan ikke se at der er den helt store grund til at opdatere.
Specielt ikke hvis man kører et anti-spy program en gang imellem. F. eks. ad-aware.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 16-10-04 21:48

Til Emmesen
Hvorfor skulle man starte på en frisk XP bare fordi man lige har andre programmer kørende end dem fra Microsoft. Det kunne dog være de skulle bruges. Og så kommer de jo i konflikt alligevel hvis man installerer dem igen.
(Det er ikke så hårdt ment som det er skrevet). Det er slemt nok endda med de programmer der bare har et par år på bagen.

Kommentar
Fra : sym

Dato : 17-10-04 12:08

Endelig på nettet igen! Men det tog sin tid.
Jeg ku` jo ikke lade være. Og skulle prøve og med et dårligt resultat. Så dårligt at jeg er nødt til at gå over til en konkurrent hvis sp2 bliver tvunget igennem for den kan slet ikke køre på min computer. Første gang jeg prøvede gik den fuldstændig ned og skrev at windows lukkede ned for at beskytte computeren. Anden gang ja prøvede kom den ud med at den velkendte at det er genopretet efter en alvorlig fejl og om man vil sende til Microsoft.
Så jeg har ikke installeret sp2 og får det heller ikke hvis ikke den bliver bedre.
Hilsen Søren

Kommentar
Fra : sym

Dato : 17-10-04 12:17

Jeg har forøvrigt "mistet" mit a-drev i forsøget på at installere og det er ikke så godt da jeg har flere ting liggende på disketter.
(kommer måske i et nyt spørgsmål hvis ikke jeg får det rettet)

Godkendelse af svar
Fra : sym

Dato : 17-10-04 14:06

Tak for svaret nielsjs. Håber jeg finder mit a-drev igen