/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Photoshop 5.0 - Grundlæggende
Fra : Guild
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 16-10-04 15:33

Jeg har Adobe Photoshop 5.0, men ingen manual.
Jer har en grundlæggende manual på 7.0 men ingen CD
Det er relativt let at finde SUPER-gode sider med tips og tricks på 7.0 .. men jeg har ledt efter lige så gode sider på 5.0.

Jeg savner nogle værktøjsknapper .. men er helt sikker på at disse funktioner også findes på 5.0 viaen masse genvejskommandoer.

Kort og godt: Er der nogle, der kan henvise links til "stenalderen" 5.0 ?? eller er der en lovlig måde at opgradere til 7.0 .. uden at det koster en Farrari ?
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-04 15:53

Det koster meget, at opgradere, men der er da en fin hjælpemenu i min 5,02.
De ældre versioner kan ikke tilnærmelsesvis så meget som de nye så du er nødt til at være kreativ.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 16-10-04 16:12

Hej BjarneD
Den hjælpemenu der er i 5.0 er ikke til megen hjælp .. enig i at det er kreativiteten der skal på "bordet" .. derfor dette "simple" sprøgsmål.

Jeg har fundet flere sider med 7.0, hvor man "step-by-step" bliver guidet igennem meget krævende øvelser .. så jeg tænkte, at der måske også er nogle på samme niveau for 5.0 .. men jeg skal nok "bide i det sure æble", og betale ved kasse 1.

/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-04 16:37

Jeg er bange for det.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 16-10-04 16:44

Du kan f.eks. opgradere til Photoshop 8.0 for ca 1600 kr.
https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=48069

Den kan sikkeret komme et stykke lavere hvis du er studerende?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-04 16:48

Hva' så PG er du studerende?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 16-10-04 17:13

BjarneD hvad koster den for studerende?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 16-10-04 17:14

"Studerende" var jeg i 70'erne .. så studiekortet er forlængst forældet .. men måske er der basis for "senior-rabat" .. og dog et langt stykke vej til "66-billet"
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-04 17:18

er_du_klog>> Jeg tvivler lidt på, at der er opdatering til studielicens på den der, men Steffansteffan ved det måske for han studerer jo stadig.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 16-10-04 17:19

hhm! Det vil ellers være dejligt!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 16-10-04 17:25

Må slukke nu .. men vender tilbage i morgen !
/PG

Accepteret svar
Fra : sonnic

Modtaget 50 point
Dato : 19-10-04 17:57

Jeg forstår dit problem, men de grundlæggende færdigheder på Photoshop er ikke så meget forandret fra din vers. 5,0 til 7,0
Så hvis du ikke har brug for Web dessign, avanceret lag, og tryk profiler mm. kan du uden problemer bruge de sider der er på nettet, bla. den undertegne har lagt på nettet.
Jeg bruger dagligt en vers. 5.0 på Mac. til billedredigering på Politiken uden problemer. Så det er bare at komme i gang :).

Hilsen Villy.

Link: http:www.villysonnichsen.dk

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-10-04 13:25

> sonnic
Skidtet har været "nede" nogle dage. Hvor pudsigt: Det var netop DIN hjemmeside, jeg havde i tankerne, da jeg skrev om gode sider og "step-by-step".
Jeg har netop fået lovning på en billig opgradering.
Selvom det er "uretfærdigt" så får du point for din rigtig gode hjemmeside, som jeg garanteret vil besøge når 7.0 kører.
Også tak til I andre 3 !
/PG

Godkendelse af svar
Fra : Guild

Dato : 22-10-04 13:27

Tak for svarene til Jer alle 4 .. og rigtig god week-end !!
/PG

Kommentar
Fra : sonnic

Dato : 22-10-04 13:35

Tak for point, og held og lykke med opgradering og "skolen"
Hilsn Villy.