/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Medion 19 skærm god eller dårlig??
Fra : stig54
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 16-10-04 07:55

19 SXGA tft MD6245 16 mill. farver Max opløsning 1280 x 1024 kontrast 500:1 pris 3495.
Er det noget at købe, den skal ikke bruges til spil.????????
(Jeg har hørt noget om at hos nogen firmaer dækker garantien ikke hvis det kun er to eller tre dots eller pixels eller hvad de nu hedder (felter) på skærmen der er gået, jeg ved ikke hvordan det hænger sammen.)

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 16-10-04 11:31

den er vis fint vis du ikke skal spille

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-04 12:01

Omkring pixelsfejl skal du forhøre dig inden du køber skærmen, det kan være meget forskelligt. Jeg skrev dette tips for længe siden om køb af tft skærm http://www.kandu.dk/dk/tip/5976
Desuden skal du sikre dig at opdateringshastigheden er under 25ms helst 16ms eller derunder det er vigtigt hvis den skal bruges til spil.
Medion laver udmærket produkter og der er en god support i Danmark du får lige dataer til deres support:

Medion Danmark Compare
Medion supportservice, telefon 70 20 42 23 eller på
Email: hotline@compare-support.dk

God fornøjelse

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-04 12:37

Jeg har en 17" Medion TFT og den er jeg meget tilfreds med.
Jeg har lejlighedsvis kørt spil på den, godt nok ikke de nyeste, og den klarer det mindst lige så godt som min gamle CRT skærm.
Vi har også en Samsung (Orion) i huset som også er glimrende til de kontorprogrammer den anvendes til, men Medion'en er betydeligt bedre og der er også flere opsætningsmuligheder.
Nu kan man ikke sammenligne 2 forskellige Medion produkter, men det fortæller mig, at det bestemt er glimrende produkter der sælges under det mærke.

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 16-10-04 16:05

Tak for svaret bentjuul.
Der er jo bare det hele

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-04 04:30

Selvtak stig54, og held og lykke med dit køb af fladskærm.

//bentjuul