/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
HijackThis.log: Ikke HELT "ren" endnu!
Fra : pallenoc
Vist : 388 gange
300 point
Dato : 16-10-04 07:12

For 10 dage siden fik jeg en "kur" fra Arlet og den virkede fint, men nu er der sáftsusme kommet en ny spyware ind igen???? Her er den seneste HIJACKTHIS.file:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 06:32:02, on 16-10-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\WINDOWS\System32\LXSUPMON.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ATRACK.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Palle Jensen\Skrivebord\Sikkerhed\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\PALLEJ~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: (no name) - {A89B4CED-23FA-420A-84BE-575B63A4BDCD} - C:\WINDOWS\System32\elfcm.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: TDC Online - {DC3B5271-4E49-41F4-A920-DDE9D755E214} - C:\WINDOWS\TDCOnline.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [LXSUPMON] C:\WINDOWS\System32\LXSUPMON.EXE RUN
O4 - HKLM\..\Run: [PCDRealtime] C:\WINDOWS\realtime.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.9\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O9 - Extra button: TDC Online (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TDC Online (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {8602608F-EECD-471F-9D3E-7638F332154E} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1103.exe
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://130.228.229.70/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37808.2019328704
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F9408298-9658-482C-8B02-93F09A80225F} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0104.exe

Jeg har vist det meste af de "værktøjer" der skal til for at give computeren "en kur".

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 16-10-04 07:49

Ja, den trænger til lidt hjælp

Hent disse programmer:
https://beta.activeupdate.trendmicro.com/fixtool/fixagentv1.0007.zip
http://www.trojaner-info.de/cgi-bin/download.cgi?file=sphjfix (Samme som nedenstående)
http://www.rokop-security.de/main/download.php?op=getit&lid=59(Samme som ovenstående)
www.spywareinfo.dk/CWShredder.exe
Pak zipfilerne ud i hver sin mappe.

Kør først Fixagent, derefter sphjfix.exe-filen her skal du klikke på knappen: Desinfektion starten"

Herefter skal computeren genstartes. Cleaneren starter nu automatisk for at afslutte desinfektionen.

Herefter køres CWShredder, da den lige skal fjerne en enkelt registrering, afbryd din Internetforbindelse fysisk(stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer (f.eks Antivirus, Firewall, SpywareGuard mm), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdig klik på Next, klik på Exit.

Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start - Kør skriv: regedit og klik OK.
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Klik dig i venstre side frem til:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det slet den.
Ligger der herinde nogle filer under search page, search bar som ender på noget ....\sp. Skal du også slette dem.

Gå i rediger - ned i søg - i linjen skriver du: HOMEOldSP
Klik på find næste. Delete filen hvis den findes. Tast f3 for at finde næste (der er sikkert kun en)
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank
Luk på X når du får at vide der ikke er flere filer at finde.

Genstart, og en ny hijackthislog.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-10-04 12:38

Hej pallenoc
Når du nu får renset din PC igen, så gør dig selv den tjeneste, at du laver en LOG af den rensede PC, og gemmer den.
Denne fil kan du så bruge som reference til den log-fil du måtte lave hvis du igen bliver snavset til. Det giver en ide om hvad der er galt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-10-04 13:24

Ja, og endnu bedre Palle hvis du installerede nogle beskyttelsesprogrammer så du slap for SeachBar m.m. F.eks. SpywareGuard, Spywareblaster, IEspyad, Ad-aware + virusbeskyttelse og hvis du så samtidig lukkede din D-com port med følgende http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom
Alle programmer kan hentes via www.spywarefri.dk eller www.arlet.dk

//bentjuul

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 16-10-04 14:37

Jeg kører lige denne "kur", lengberg.
Severino: Det var et RIGTIGT godt forslag, som jeg skraks har "skrevet mig bag ørerne"
bentjuul: Jeg følger ligeledes dine råd og tips!

Foreløbig TAK alle sammen...I hører fra mig senere!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-10-04 23:30

Ja vi gør meget for selskabets skyld!
Det er jo nemmest at kommunikere med en anden PC der er liv i

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 18-10-04 08:27

Hej lengberg:
Undskyld jeg først svarer nu, men min PC er gået HELT "AGURK"?! Jeg har ikke kunnet sende noget til KANDU her igennem da jeg (tilsyneladende) ikke kan komme ind på min mailbox via min udbyder (TDC- Webmail). Jeg ved ikke om det skyldes "forkert" behandlig/fremgangsmåde af din "opskrift", men den er i hvert fald helt gået kold!
Har du (eller andre) nogle "gode råd" hvad jeg pt kan/skal gøre??? Jeg er snart mest stemt for at formatere hele computeren...men er alligevel ikke helt "tryg" ved dette!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 18-10-04 08:39

Hej pallenoc

Har du lidt flere detaljer- Hvornår gik den "kold" og kan den slet ingen ting, bortset fra mail. System gendannelsen, har du prøvet det?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 18-10-04 08:58

Da jeg havde fulgt din opskrift (til punkt og prikke), ville jeg lave en ny HIJACKthis.LOG og sætte ind hér. For det første kunne jeg ikke få lavet én som jeg kunne "kopiere ind"( fik at vide der ikke var tilknyttet noget program til denne handling?????).
Så kunne jeg dernæst ikke koble op til nettet efter jeg havde haft netstikket trukket ud....det fik jeg dog til at virke igen, men mine forsøg på at komme ind på min Webmail gik der koks i (mit PW virkede ikke).
Så ville jeg prøve at installere den SP2 som min WINDOWS sagde var klar for at se om dette hjalp...men det gjorde det IKKE...tværtimod.
Efter dette var der INGENTING som ville funge normalt. Bl.a. forsvandt min netforbindelse HELT???? Windows kom med en meddelelse at mit system kørte ustabilt og at det var tilrådeligt at afinstallere SP2, så det gjorde jeg. Og nu vil den hverken det ene eller andet.
Jeg skriver pt fra en anden PC (på mit arbejde)
Systemgendannelse? Det skal jeg vist lige have forklaret lidt nærmere?! (jeg er ikke "hardcore" i disse "processer" inde i computeren...endnu)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-10-04 10:13

Hej Palle No(k)c har du snavs på din "putter", men du kan nå mange af de funktioner i fejlsikret tilstsand, også din mailboks.
Det er nemmere at rense den i denne tilstand, da mange af de grimme filer ikke vil være aktiveret i denne fejlsikret tilstand.

PRØV DET! (Ikke Allways)

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 18-10-04 10:19

Det lyder slet ikke godt.
Hvis du kan få den startet op så - Ang din netforbindelse, hent LspFix og Winsockfix: http://www.cexx.org/lspfix.htm

Start LspFix, og i det venstre vindue skal du have tre filer:
mswsock dll
winrnr dll
rsvpsp dll

Sæt et flueben i - I know what i am doing- tryk på Finish.

Det andet- Start-Kør, skriv: sfc /scannow (mellemrum imellem sfc og/) med xp cd i drevet. Den vil scanne og reparere system filer

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 18-10-04 10:37

Jeg prøver dette (i fejlsikret tilstand) så snart jeg kommer hjem!
Jeg kopierer lige disse jeres anbefalinger ned på min Cruzer og skriver dem ud for en sikkerheds skyld...hvis nu min printer heller ikke virker (har endnu ikke undersøgt dette)

I får lige en melding når dette (om muligt) er gjort...ellers skriver jeg imorgen igen når jeg møder på arb.

Foreløbig MANGE TAK!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-04 10:52

Pallenoc
Du spørger om hvordan du laver en systemgendannelse det gøres således:
Gå i start - herefter "Hjælp og support" i det nye vindue der fremkommer vælger du "Fortryd ændringer ved din computer med systemgendannelse" følg anvisningen og vælg så en dato fra før du begyndte at at rette f.eks. 15.10.

//bentjuul

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 18-10-04 10:55

MANGE TAK bentjuul! Endnu en udvidelse af min "IT-horisont"

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 18-10-04 18:33

Så fik jeg "liv" i mit internet igen. Desværre ser det ud til at der også kom liv i spywaren igen.
Jeg vedhæfter derfor lige en log :
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 16:58:29, on 18-10-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\PROGRA~1\VeriSign\NAVI\NAVICL~1.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\WINDOWS\System32\LXSUPMON.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ATRACK.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Palle Jensen\Skrivebord\Sikkerhed\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:NavigationFailure
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_0.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: (no name) - {9ABB2F77-D3DA-4492-B29C-2811E614A3FE} - C:\WINDOWS\System32\nke.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: i-Nav IDN Resolver - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_0.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: TDC Online - {DC3B5271-4E49-41F4-A920-DDE9D755E214} - C:\WINDOWS\TDCOnline.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [LXSUPMON] C:\WINDOWS\System32\LXSUPMON.EXE RUN
O4 - HKLM\..\Run: [PCDRealtime] C:\WINDOWS\realtime.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.9\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O9 - Extra button: i-Nav Hjælp (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Hjælp (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Indstillinger (HKLM)
O9 - Extra button: TDC Online (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TDC Online (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {8602608F-EECD-471F-9D3E-7638F332154E} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1103.exe
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://130.228.229.70/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37808.2019328704
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F9408298-9658-482C-8B02-93F09A80225F} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0104.exe

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-04 18:37

Hvordan fik du liv i den Palle

//bentjuul

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 18-10-04 18:51

Jeg fulgte lengbergs instrukser og satte pc'en opsætning tilbage til i lørdags efter din opskrift.

Nu skal jeg bare lige have det snavs ud igen!

Mvh
Palle

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 300 point
Dato : 18-10-04 19:26

Den kan godt være sejlivet.

Hent mwav exe scanner her: http://home9.inet.tele.dk/le01/Sikkerhed.htm

Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start - Kør skriv: regedit og klik OK.
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Klik dig i venstre side frem til:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det slet den.
Ligger der herinde nogle filer under search page, search bar som ender på noget ....\sp. Skal du også slette dem.

Gå i rediger - ned i søg - i linjen skriver du: HOMEOldSP
Klik på find næste. Delete filen hvis den findes. Tast f3 for at finde næste (der er sikkert kun en)
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank
Luk på X når du får at vide der ikke er flere filer at finde.

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.

Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:NavigationFailure
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:NavigationFailure
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:NavigationFailure
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {9ABB2F77-D3DA-4492-B29C-2811E614A3FE} - C:\WINDOWS\System32\nke.dll

Genstart til fejlsikret tilstand – F8

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Slet det med Fedt
C:\WINDOWS\System32\nke.dll

Kør Cwshredder, afbryd din Internetforbindelse, luk alle andre vinduer, fix.

Kør mwav scanneren, aktiver det hele i opsætningen- Scan

Genstart, hent en nyere Hijackthis: http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Og send en ny log

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 18-10-04 19:29

Slet det med Fedt= sket nedenstående fil-nke.dll

PS. er det kun mig, eller er serveren umanerlig langsom?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-10-04 09:58

lengberg:
Den står nu derhjemme og scanner nu for anden gang (ifølge din instuktion) med Mwav'eren. Den havde ikke fundet noget "snavs" da jeg kørte på arb. kl 730. Så jeg er spændt på at se hvad den siger når jeg kommer hjem.
Det jeg er lidt i tvivl om:
Slet det med Fedt
C:\WINDOWS\System32\nke.dll

Hvor finder jeg denne fil henne?

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 19-10-04 10:32

Du åbner windows stifinder fra-Start-Programmer-Tilbehør. Når du er i stifinder ør du det her:
Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Så finder du Windows mappen og åbner den, klik dig ned til System32 mappen og kig efter-nke.dll hvis den er der, så slet den

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-10-04 11:19

Det prøver jeg når jeg kommer hjem....jeg smider lige lidt extra point oven i hatten til dig langberg...det er en STOR hjælp/support du giver til en (næsten) "novice" som mig.

Vi snakkes ved senere med en (forhåbentlig) ren HIJACKthis.log

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-10-04 14:55

Hej lengberg:
Så er her seneste status:
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 14:41:27, on 19-10-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\WINDOWS\System32\LXSUPMON.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\PROGRA~1\VeriSign\NAVI\NAVICL~1.EXE
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ATRACK.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Palle Jensen\Skrivebord\Sikkerhed\161004\HIJACK\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_0.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: i-Nav IDN Resolver - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_0.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: TDC Online - {DC3B5271-4E49-41F4-A920-DDE9D755E214} - C:\WINDOWS\TDCOnline.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [LXSUPMON] C:\WINDOWS\System32\LXSUPMON.EXE RUN
O4 - HKLM\..\Run: [PCDRealtime] C:\WINDOWS\realtime.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.9\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O9 - Extra button: i-Nav Hjælp - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Hjælp - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_0.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Indstillinger - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_0.dll
O9 - Extra button: TDC Online - {DC3B5271-4E49-41F4-A920-DDE9D755E214} - C:\WINDOWS\TDCOnline.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TDC Online - {DC3B5271-4E49-41F4-A920-DDE9D755E214} - C:\WINDOWS\TDCOnline.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {8602608F-EECD-471F-9D3E-7638F332154E} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1103.exe
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://130.228.229.70/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {F9408298-9658-482C-8B02-93F09A80225F} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0104.exe
O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\System32\msbljl.dll

Det som jeg ikke lige kan fjerne er den meddelelse NORTON AV kommer frem med og som jeg ikke kan klikke væk når jeg prøver dpå dette????:

Norton Antivirus har fundet en virus på computeren.

Objektnavn: C:\WINDOWS\SYSTEM32\MSBLJL.DLL

Virusnavn: Backdoor.Agent.B

Valgte handling: Kan ikke reparere denne fil

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 19-10-04 16:25

Prøv om du kan slette-C:\WINDOWS\SYSTEM32\MSBLJL.DLL (kun MSBLJL dll filen) fra fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-10-04 18:21

Jeg kan ikke finde den??? Jeg tror jeg opretter en ny tråd til denne...den her er snart så lang som en køkkenrulle!

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 19-10-04 18:57

Vi prøver lige det her- Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.

Fix:
O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\System32\msbljl.dll
Du åbner windows stifinder fra-Start-Programmer-Tilbehør. Når du er i stifinder ør du det her:
Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Så finder du Windows mappen og åbner den, klik dig ned til System32 mappen og kig efterm-sbljl.dll
-hvis den er der, så slet den, ellers er den død i knaldet

Du kan dobbelttjekke, ved at køre en scan med Hijackthis, og hvis der står:
O20 - AppInit_DLLs: file missing, er den væk

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 19-10-04 18:59

Tak for svaret lengberg. Som nævnt opretter jeg lige en ny tråd med dette emne.
Foreløbig MANGE TAK!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 19-10-04 19:01

Selv tak

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-10-04 19:04

Det prøver jeg lige lengberg!