/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Citrix server
Fra : trix86
Vist : 1049 gange
100 point
Dato : 16-10-04 00:34

Hey...
Jeg kunne godt tænke mig, at kunne styre min pc fra en anden pc over internettet.... skal jeg så lave en citrix server... Det skal siges at jeg ikke ved så meget om det... Jeg skal ikke bruge pc'en til andet.. Og er der nogle som ved hvordan...?? jeg bruger xp pro....

Accepteret svar
Fra : stj

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-04 07:58

Hvis du vil bruge lidt penge ca. 1500 kr. kan du
købe et program der hedder Netop Remote kontrol.
Du skal købe en "host" og en "guest". Du installerer hosten på den pc du vil fjernbetjene
og guesten på den pc du vil fjernbetjene fra.
Det bliver nemmest at sætte op, hvis "hosten" har en fast IP-adr.
Se mere her.
www.danware.dk

mvh.
stj

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 16-10-04 10:52

Men kører NetOP ikke kun over internt netværk?

Kommentar
Fra : stj

Dato : 16-10-04 11:13

Nej, jeg styrer faktisk flere servere hos mine kunder hjemmefra.
Der er også flere af mine kunder, der bruger programmet til opkobling
fra hjemmearbejdsplads. Fordelen er bl.a. at du kalder op til din egen pc på arbejdspladsen
og ikke en citrix server.

mvh.
stj

Kommentar
Fra : trix86

Dato : 16-10-04 18:15

kan man så også ligge filer frem og tilbage... som en server... jeg ved godt det ikke var det spørgsmålet gik på... men det kunne være sjovt hvis man kunne...???

Kommentar
Fra : stj

Dato : 17-10-04 13:32

Ja, det er intet problem at flytte filer osv.
fra guest til host eller fra host til guest.

mvh.
stj

Godkendelse af svar
Fra : trix86

Dato : 17-10-04 15:40

Cool nok... jeg prøver det... tak for svaret.... hygge