/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjælp med Sikkerhedskopiering
Fra : Zambrotta
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 15-10-04 21:10

Hey jeg skal opdatere min pc og indstallere det der hedder Service Pack2 - anbefaler microsoft mig - der står dog at jeg SKAL sikkerhedskopiere mit system før jeg går i gang med installationen, men hvordan gør jeg det ? Nogen der kan guide mig præcist igennem, med hvor og hvordan man går ind osv osv - har prøvet før, men det lykkedes ikke da jeg ikke kunne finde Funktioner .....

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-10-04 21:15

Jeg kan godt forstå du er i tvivl, det er jeg også. Jeg modtog min bestilte CD fra Microsoft i går, men endnu ikke haft mod til at bruge den

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 15-10-04 21:25

Jeg har det sådan lidt, min pc kører jo udemærket uden de der såkaldte "service" packs, og jeg har selv northern og spybot og adware programmerne installaret - plus jeg lige har læst et andet sted, at mange havde problemer med service packen der, det svært at finde ud af

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 15-10-04 21:26

well du kunne jo evt tage et image af din/dine diske med norton ghost eller lignende og gemme dem et sikkert sted, så hvis det går helt galt kan du altid oprette systemet som det var, jeg modtog også min cd idag, nu skal jeg bare tage mig sammen til at afprøve det, men det værste der kan gå galt er vel at jeg skal geninstallere XP, men man har vel et image ;)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-04 21:26

Der er skrevet op og ned af stolper om sp2. Langt langt de fleste opdateringer går godt, men man hører jo mest om ulykkerne! Mit råd til dig er at oprette et gendannelsespunkt under programmer > tilbehør > systemværktøjer > systemgendannelse! Så burde du kunne genoprette dit system hvis SP2 fejler!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-10-04 21:34

Læs dette inden og hvis du installerer sp2.
www.microsoft.com/sp2install

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-10-04 21:35

Min cd med sp2 ligger også og venter.

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 15-10-04 21:49

Okey, jeg har bare ikke den menu inde i systemværktøjer mappen, den står der simpelthen ikke - nogen siger jeg skal installere backupprogrammet fra min windows cd først, men min pc vil ikke tage imod den når jeg afspiller den i drevet - tja jeg vil bare ikke risikere at miste alle mine filer og skulle geninstallere hele pisset - har jeg måtte gøre EN gang før og det var EN gang for meget - hvor vigtige er de servicepacks egentlig ? og hvad er det de går ind og ændre, siden man skal tage backup og system kopiering i brug

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-04 21:56

Hvis du ikke har noget mod snavs i form af orme, virus og lignende er service packs ikke vigtige! Eller sagt på en anden måde, så er risikoen for at miste data langt større ved ikke at instalere servicepack langt større end risikoen ved at installere dem! Det er op til dig

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 15-10-04 21:58

Okeeey heh, hvis du siger det på den måde der, men hvad vil du så anbefale mig jeg skal gøre? Jeg vil hjertens gerne tage en sikkerhedskopi af systemet, men jeg kan bare ikke finde menuen for det, da den ikke står der under systemgendannelse

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-04 21:58

Hmm? Har du ikke noget der hedder systemgendannelse under programmer > tilbehør > systemværktøjer?

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 15-10-04 22:06

Jo det har jeg, jeg har lige oprettet et nyt systemgendannelses tidspunkt - er det om man så må sige, nok - til at begynde at installere den nye service pack2, uden at være bekymret for at jeg mister mine billeder, dokumenter osv ? Jeg kan ikke finde systemkopiering nogensteder nemlig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-10-04 22:09

Prøv at kigge på denne:
http://www.kandu.dk/dk/tip/9317

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-04 23:41

Jeg kan ikke garantere! Men jeg vil sige ja alligevel! Hvis du får problemer er der kompetente folk som osse kan hjælpe dig med det, men jeg tvivler på du får problemer! "Who dares, wins"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-10-04 23:44

Har forøvrigt opdateret adskillige computere med sp2, uden nævneværdige problemer! Tror mest det er medierne der blæser det op! Og forøvrigt bliver PC'en hurtigere og bedre bagefter! Men det er som sagt op til dig!

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 16-10-04 00:29

Til Zambrotta: Mcsft's SP 2 til WXP kan faktisk godt drille lidt, men jeg tror ikke mere end at man blot skal prøve igen, - jeg gjorde forsøget 4 gange før systemet ville æde den helt. Årsager til drillerier kan jo være mange og er du bange for opdateringer fra Microsoft, hvorfor bruger du så deres produkt,??? Har du ikke har de nødvendige indstillinger i XP's kontrolpanel, og har du ikke en original brugervejledning til XP, så køb da f.eks. i Bilka heftet Windows XP for alle af Jes Nyhus (ISBN:87-7843-507-2) og sæt dig ind i hvad du kan og ikke kan. Det er jo ret umuligt at vejlede om andre folks indstillinger man ikke ved en pind om, og det er jo også ret umuligt at forklare andre - hvad det er der helt konkret kikser for een uden at skulle dokumentere med klip af opsætninger etc. Desuden er der allerede kommet 2 opdateringer til XP's SP2, så man risikerer hurtigt at blive lidt bagud, i dette system. XP-SP2's opdateringer hedder (Hotfix - KB884020) og (Hotfix - KB834707).
mvh arcken

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-10-04 03:08

Hvis du har kørt uden servicepacks, synes jeg, du skal smutte ind her http://www.spywarefri.dk/forum/
og få din computer tjekket for spyware o. lign., inden du henter SP2 ned. Ellers kan du risikere, at
installationen går i kage.

Bortset fra det, tror jeg ikke, der er noget at være bange for: Jeg installerede selv SP2 for en måneds tid
siden, og det kører bare perfekt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-10-04 12:34

Jeg har en kollega, som installerede SP2 med det resultat at den gik fuldstændig i sort.

Men det betyder ikke at andre maskiner vil gøre det sammen.
Bare du husker at du får renset maskinen helt, inden du begynder (her lignede min kollega et spørgsmålstegn)
Herefter får du lavet et gendannelses punkt, som du kan vende tilbage til, hvis det går helt galt.
Så kan du godt installere SP2.

MEN - Jeg forslår du får fat i SP2 som CD fra Microsoft - Det er altid bedst at have alt hvad du lægger på disken, som installation, så kan du altid få systemet op igen, hvis noget skulle gå helt i skoven!

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 23-10-04 10:56

Hej til alle.

Pas på installering af Microsoft´s servicepack 2, da den kan volde store problemer.
Da jeg havde installeret den, kunne jeg ikke starte op igen. Pc´n genstartede af sig selv uafbrudt.
Efter 2 timers telefonisk "hjælp" af en supporter fra Microsoft måtte vi opgive, og jeg måtte formatere computeren. ØV-ØV.
Hvis uheldet er ude, har de oprettet en linie direkte til service pakken 70122030
(jeg ventede i 40 min.)
Man skal have en alm. XP-cd klar, og ikke en recover-cd, for den duer ikke.
God weekend.