/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Fiskegrej
Fra : Coolio_Nic
Vist : 2801 gange
120 point
Dato : 15-10-04 19:44

Hvor køber man billigt fiskegrej?????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-10-04 19:55

I A-Z og Bilka f.eks. Har du prøvet der? AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-10-04 19:57

ALDI har også af og til nogle rigtigt gode tilbud såvel på hele sæt som på tilbehør. Blink, spinnere o.s.v.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 15-10-04 19:57

Det billigste er jo nok supermakederne f.eks. A-Z, men du skal regne med at pris, normalt hænger sammen med kvalitet og iøvrigt kommer det også an på hvilke fiskegrejer du taler om.
Du kunne jo også have uddybet dit spørgsmål, så vi vidste hvad sagen drejer sig om.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 15-10-04 20:12

a-z og så nogen er klar billiger en fiske grej handlerne men fiske grej handlerne er bedre kvalitet og har flere ting

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-10-04 20:18

> lars.dk

Det har du ret i, men de er også oftest 2-3 gange så dyre. Og der blev udtrykkeligt spurgt om BILLIGT fiskegrej.
Liner f.eks. behøver ikke, for en begynder, at være af sidste nye teknologi for at fungere tilfredsstillende. Og så er grejet fra A-Z ganske udemærket. At der ikke står ABU på blinket eller spinderen, er ihvert fald FISKENE ligeglade med.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-10-04 22:02

www.hvidovresport.dk ( har billige stænger med hjul mm I BUTIKKEN )
http://www.flueposten.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-10-04 22:35

Dette her er en super god butik, men det afhænger jo så lidt af..... måske bor du for langt væk.
Den ligger på Djursland i Trustrup
www.grejbutikken.dk/

mvh dova

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 16-10-04 16:27

Ved du hvad du vil fiske efter, er du klar over hvordan du vælger hjul, line og stang så det passer sammen, kan du saktens handle i Bilka, AZ og øvrige supermarkeder. Aldis færdige sæt er af ?-kvalitet.

Er du nybegynder og helt på bar bund, vil jeg anbefale dig at gå til den nærmeste "grejpusher" (her kan du bruge telefonbogen). De kan hjælpe dig (også med billigt grej - ofte har de også et sæt til samme pris som Bilke osv.). Desuden kan de hjælpe dig med fiskesteder, knuder og anden nyttig information.

De fleste grejbutikker har også et udvalg af billige blink etc. Vær dog opmærksom på at kvaliteten af bla. trekrogene er yderst kritisabel (hænger sammen med prisen som nævnt herover) og bør skiftes. Du skal også kontrollere linen. Hvis den er spolet på fra fabrikken, er det ikke sikkert du kan få at vide hvor stærk den er og er alligevel nød til at skifte den (0 ekstraomkostninger). Og lad dig ikke friste af billige wobblere. Som oftest vil de kæntre eller bare snurre rundt og være aldeles ubrugelige.

Den uerfarne kan hurtigt bruge flere penge på billigt grej, end hvis man første gang havde søgt vejledning hos en professionel og uddannet grejhandler, der tilmed er ivrig lystfisker.

Brug din sunde fornuft! Hvis du har ondt i tænderne går du heller ikke til mekanikeren. Og husk: længe efter den billige pris, huskes kun den ringe kvalitet.

OBS! Her kan du finde en række gode informationer om fiskeri - når du har købt grej: www.sportsfiskeren.dk

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-10-04 23:38

I FAKTA har jeg også fumdet godt kram

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-10-04 16:44

fakta (parti vare)

Kommentar
Fra : bentand

Dato : 26-10-04 12:33

For nybegyndere og for de, der bare vil hygge sig med at fange lidt fladfisk og torsk ved havn eller strand er Bilkas grej glimrende og priserne rimelige - Shimano, Abu og den slags. Min lokale grejbutik på Gl. Havn i Fredericia og mange andre rundt om i landet har også godt grej til rimelige penge til det formål. Jeg har nu det princip, at mit fiskegrej skal være af fremragende kvalitet, men at det ikke må koste en skid. Derfor køber jeg altid på udsalg, tilbud, kræmmermarkeder og den slags. Lige pludselig finder man noget genialt til næsten ingen penge.

v.h. bent Andersen

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-10-04 12:10

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : josga

Dato : 28-12-04 21:54

Hej.
Du stiller spørgsmålet ( hvor køber man billigt fiskegrej ) ?. Det kan ikke svares med et enkelt ord eller sted.
Du skal først stille dig selv det spørgsmål; ( Hvad har jeg lyst til at fiske efter ).
Du har sikkert set eller lånt eller været med på en fisketur, og kan nu godt tænke at købe en fiskestang og ikke for dyrt, hvis det ikke er rigtig noget.
Men under alle omstændighed kan du gå ned til den lokale fiskeforening for lystfiskere eller den lokale fiske/sports forretning, der kan de let hjælpe dig til at få en ganske udmærket fiskestang og hjul m/snøre til omkring 200,00 til 300,00 kr. dertil skal du købe dig noget med ( krog på ), her kommer det anpå hvad du vil fange, for der er noget der hidder spinner/blink/bobleflod/flue som kan fås for meget få kroner, jeg vil skyde på, at for ca. 300,00 / 400,00 kr. kan du let komme afsted med en billig og god begynderstang.
Hvis det så fanger dig han du altid udvide sortimentet af kroge m/tilbehør og senere få en bedre stang og hjul.
Jeg vil bare ønske deg knæk og bræk ( som vi siger på lystfiskersprog om hel og lykke)

m.v.h.
josga.

Kommentar
Fra : havtaske

Dato : 27-02-05 19:34

nogen her som kender til dette mærke http://www.bestfishingtackle.co.uk/acatalog/Maxximus_Boat_Rods.html ??

havtaske

Kommentar
Fra : josga

Dato : 10-12-05 00:25

Hej Coolio_nic
Tror du ikke det var klogt at lukke spørgsmålet, du har jo alligevel tabt de 120 point, og alle dem der har brugt tid til at prøve at hjælpe dig, vil gerne have dine poins. Men
du kunne måske ikke rigtig bruge nogle af svarende, men det kan nok give dig en ide om, at det ikke er så enkelt at vælge fiskeredskaber. Men så er her en enkelt godt råd, tal med en rigtig, jeg siger en rigtig god kammarat, der også er lystfisker og som kender dig meget godt, spørg ham til råds.

Venlig hilsen
Josga.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 22-02-06 11:12

hej.
du skriver hvor du kan købe billig fiskegrej.
det kan du bl.a. gøre ude på kræmmermarkederne om sommeren,alt til lystfiskeren har alt hvad hjertet begærer til billige penge og du sparer mange penge.men de har også bedre grej lidt dyrere men du skal altid huske på at pris og kvalitet følges ad.

KNÆK OG BRÆK

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 26-03-06 10:21

kom hen til alt til lystfiskeren,så skal du se tilbud, der er kassevis af tilbud og alt hvad du har
brug for.
men der er også grej i den bedre halvdel.

KNÆK OG BRÆK: