/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB-Ekstern HD ! Problemer igen igen :(
Fra : MMS99
Vist : 256 gange
40 point
Dato : 15-10-04 17:26

Hej Alle!

Nu kan jeg endelig se min harddisk under "diskhåndtering", men når jeg skal formatere den slår den fejl... :S

Er det fordi den er sat som master ?

Hilsen MMS99

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-10-04 17:31

USB HD skal stå som master.
Du skal oprette en partition før du kan formatere.
Du opretter og formaterer i diskhåndtering som du jo kender.

Kommentar
Fra : MMS99

Dato : 15-10-04 17:43

Mange tak igen :D

Kommentar
Fra : MMS99

Dato : 15-10-04 19:38

Emesen - Nu er det ved at blive lidt pinligt.

Hvis jeg opretter min disk som Udvidet Partition, skal jeg så oprette et logisk drev i den ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-10-04 19:45

Der er ikke noget der er pinligt - harddiske kan være lidt tricky.
Skematisk ser det sådan ud.
[udvidet partition]
(partition)
[ (din nye partition) ]
Og der kan være flere partitioner i en udvidet partition sådan:
[ ( 50 gb) (20 gb) (resten) ]

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-10-04 19:47

Men hvis du opretter en logisk partition vil den selv lave den udvidede partition omkring det logiske drev

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 04-11-04 01:17

Hvilket filsystem vælger du når du formaterer?
NTFS - Men hvis du skal bruge disken på både MAC og PC, så FAT32

Husk ved FAT32 at partitionerne ikke må være større end 32GB.

Man kan slippe igennem en hurtigformatering i FAT32 uden fejl, og så siden få fejlene, når partitionstabellerne ike længere rækker til at håndtere data på disken - Ved fuld formatering og FAT32 vill du få fejl under formateringen hvis partitionen er for stor.

mvh
JensT www.diskhelp.dk