/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tapet slipper og kryber??!!
Fra : yrsas
Vist : 2695 gange
100 point
Dato : 15-10-04 15:17

Nu står jeg igen med "lidt hår i postkassen".
Vi har forsøgt at sætte savsmulds tapet op i stuen. Har først spartlet huller osv. Vi gav også væggene mikrodispers, for det er jo rå (gamle) murede vægge.
Nu er det sådan at vi ser at tapetbanerne kryber i samlingerne og der hvor vi har malet tapetet slipper det nogle steder (lufthul midt i banen og i siderne).
Hvad gør vi nu? Skal vi dampe af igen og starte forfra? eller har du et tip hvordan vi kan redde arbejdet?
Tak.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 15-10-04 15:31

hej angående lufthullerne skærer du et kryds med en stanly kniv og kommer nyt lim på ..
resten ved jeg ikke hvad du kan gøre ved desværre..

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 15-10-04 16:30

Bland klister og havregryn, og fyld så i hullerne. Det kræver naturligvis en ny gang maling.
/ PG

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 15-10-04 17:44

du bliver nød til at rive det hele ned igen... sørg for at væggen er godt fugtig... og sørg for at banerene har trykket godt med tapetklister før de opsættes... baneerne skal overlappe hinanden 3-4mm.. bannerne skal overlappe hinanden, først ved vinduerne sådan at der ikke danes skygger

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-10-04 20:46

den fagmæssig korekte måde er at skifte tapetet , det er nok fordi det ikke har haft tid nok til at trække klister inden det er sat på vægen
men det kan redes
lufthulderne , klare du som johny siger ved at skære et kryds og komme lidt lim under
sprækkerne kan du klare ved at blande noget klister og savsmuld( samme grovhed som tapetet)og kom det i sprækkerne, brug fingeren til at glatte det , så er det nemmere at få det jævnt
du kan evt blande lidt hvid snedkerlim i tapetklisteret , så er det meget nemmere at arbejde med

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 21-10-04 08:08

jeg bruger altid stivelsetapetklister hvor jeg iblander ca 5-10 % klæber
og sætter det op kant til kant og sometider ligger det i 2 min og andre tider 15 min
jeg smører altid meget klister på,så det første døgn ser det ikke pænt ud med alle de bobler,men når det er tørt ser det fint ud