/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Telia kode ?
Fra : SANTA2002
Vist : 805 gange
100 point
Dato : 23-07-02 12:57

Jeg kunne godt bruge en kode til at låse en Nokia 3310 op som er SIM låst med et Telia abonnement

De siger at de sender den til mig mod betaling men så vil jeg hellere betale lidt point for svaret hvis nogen kender det ???

Hygge

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : janus141

Dato : 23-07-02 16:27

Så vidt jeg ved, er alle telefonerne låst med en unik kode. Den eneste der kender denne kode, er dit teleselskab.
F.eks. da jeg skulle have låst min t28 op, skulle jeg bare ringe ind, og fik instruktionen til at låse telefonen op, men denne fremgangsmåde (med samme koder) virkede ikke på min vens telefon af samme model.
En anden bekendt jeg har skulle have låst sin Nokia 3210 op, og hun blev nødt til at sende den ind til teleselskabet, da denne model åbenbart skulle igennem en eller anden proces man ikke kunne (må) gøre hjemmefra.
Hvordan det er for din udgave af Nokia telefonen ved jeg ikke, men jeg kunne forestille mig at det var i samme dur som som 3210'eren...

Du kan prøve at kigge lidt her. http://mobile.box.sk/manufacturer.php3?newsprj=nokia
Og ellers kan du jo kigge her http://www.mobil-unlock.dk

Vh Janus

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 23-07-02 19:32

I know MEN jeg VED at der er forskellige cracks til disse Nokia'er og jeg ville gerne HVIS en eller anden havde en måde at kunne løse problemet med

Når man får teleselskabet til at gøre det sender de en "System" SMS til mobil som indeholder en kode som jo er den som DE så giver dig og det er jo lige den som jeg gerne vil undgå

Det er ikke til min egen mobil idet jeg har en fint Telmore ting men det er blot et spg fra en kammerat

Cya

Kommentar
Fra : StefanNeess

Dato : 29-07-02 13:07

Jeg har hørt folk prale med at de kan låse deres mobiler op
men har aldrig troet på det for som janus skrev
har kun teleselskabet koden.
men jeg har ved et uheld prøvet at
komme til at gå ind i en menu på en Ericsson mobil
hvor der stod noget med
unlock simlock og så skulle man trykke en kode...

Kommentar
Fra : Roman

Dato : 04-08-02 10:18

Hej.

Det er meget svært atfå operatørlåsekoden lokket ud at netop Telia. Der findes en samarbejdsaftale mellem operatøren og udbyderen, der har som formål at holde på kunderne. Jeg har selv prøvet at lokke min låsekode ud af Telia, i mere end en uge, nu. De bliver ved med at love at jeg får den så snart de har den fra operatøren, men processen bliver altså forsinket af almindeligt nøl.
Er der nogen af jer der ved hvordan man speeder processen op?
Roman

Kommentar
Fra : djrollo

Dato : 14-10-02 20:10

Hvis du har alle oplysninger om det kort der har siddet i den , ringer du bare til dem ,, de har selv koderne,, og hvis de siger at det ikke er dem der sidder med dem er det løgn,,,,TRO MIG ,, Jeg ved det

Accepteret svar
Fra : m_ytz

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-03 01:53

kig på www.gratisunlock.dk :)

Godkendelse af svar
Fra : SANTA2002

Dato : 01-06-03 22:17

Tak for svaret m_ytz.