/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
SCHLICHTER, Johannes - Holbæk f. ca 1770
Fra : karlschlichter
Vist : 760 gange
400 point
Dato : 23-07-02 12:44

Hej

Jeg søger oplysninger om Johannes Schlichter, som er født omkring 1770.
Han bliver gift med Maren Lisbeth Hansen, født omkring 1785.

De får børnene Carl Andreas Schlichter (6. aug. 1825)og Karen Marie Schlichter (ca. 1827). Om der har været flere børn, ved jeg ikke. Børnene er begge født i Holbæk by.

Hvornår er Johannes Schlichter født, og hvor henne.
Hvornår er Johannes Schlichter blevet gift med Maren Lisbeth og hvor er det sket
Hvornår er Johannes Schlichter død.
Jeg har fundet Johannes Schlichter i folketællingerne 1834 og 1840 i Holbæk by. Jeg har ikke kunnet finde Johannes i FT1845 (Holbæk) og jeg har heller ikke fundet ham som død i kirkebøgerne.

Alle oplysninger modtages med stor tak

Karl Schlichter

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-11-02 14:55

Navnet Johannes Schlichter lyder Tysk,( det stemmer måske ikke med dine oplysninger ) men har du prøvet at søge på denne adresse.
http://www.genealogienetz.de/genealogy_de.html

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-11-02 10:38

Send en efterlysning på denne adresse
http://www.anetavlen.dk/discus/

Johannes Schlichter, 64, Gift, , Uhrmager,
Maren Lisbeth Schlichter, 49, Gift, , hans Kone,
Carl Andreas Schlichter, 9, Ugift, , hans Børn,
Karen Marie Schlichter, 7, Ugift, , hans Børn,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-11-02 11:02

Jeg fandt denne side med navnet Schlichter /anetavle fra 1888, har det noget med din Schlichter at gøre.
http://home3.inet.tele.dk/hans.j/html/d0000/g0000024.html#I322

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-11-02 16:04

Mmåske du kan finde noget her. Det passer dog ikke helt med at han skulle have giftet sig med kvinden du omtaler, men måske du selv kan rede noget ud.

http://web.libertysurf.se/vhartmann/Genealogy/hartman+/pafg640.htm#21234

Kommentar
Fra : karlschlichter

Dato : 03-12-02 23:15

Tak allesammen.

Til Klojs.
Det er rigtigt, at jeg godt kan finde nogle Johannes Schlichter rundt omkring i specielt Tyskland, Schweiz og Østrig for slet ikke at tale om USA, hvor der er en meget stor slægt. Forbindelsen til min slægt har ikke fundet, hvis den overhovedet findes.
Den Johannes, som du har fundet til mig, er desværre ikke den rigtige, for så ville han været blevet mindst 108 år. Jeg har fundet ham i adskillige folketællinger, den seneste i 1840, hvor han er omkring 70 år.

Til Senta
Jeg det er tysk, og jeg har fundet 2 personer, som er indvandret (som soldater), men har ikke fundet forbindelsen fra de 2 over til Johannes Schlichter, er min 2 x tip. Det er den rigtige Johannes, som du har fra Folketællingen, dog var han skomager, men det kan selvfølgelig godt forveksles i den skrevne folketælling.
Den anetavle du har fundet er min slægt, og er lavet af en af mine kusines eksmand. Da han hovedsageligt interesserede sig for sin egen side og nu er skilt fra min kusine, så er han stoppet med den Schlichter'ske side.

Jeg vil prøve at sende en efterlysning, selvom jeg snart har prøvet de fleste nyhedsgrupper gennem flere år uden held.

karl

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-12-02 00:11

Du har sikkert søgt på denne adresse, Johannes Schlichter skal hvis han har haft arbejd og opholdstilladelse være der, ellers er der kun de tyske Databaser tilbage og så en efterlysning.
I teorien når han var håndværker har han sikkert været Naver / gået på valsen, og endt her i Danmark, jeg ved ikke om der findes et gammelt naverlav i Holbæk, hvis der er , har de oplysninger om gamle navere,Tyske/ Franske OSV du kunne jo prøve.

Indvandrerhistoriske databaser
http://ddd.dda.dk/immibas/immibaslink.htm