/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
”myldre-tid”
Fra : briani
Vist : 354 gange
100 point
Dato : 15-10-04 09:53

Hejsa

Hvorfor hedder det ”myldre-tid” når alle biler køre langsomt?

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-04 10:03

myldrebæ er der da som regel fart på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-10-04 10:09

Det myldre rundt i hov'et med løsninger, men de kommer ikke frem.
Natmaden

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 15-10-04 10:09

fordi det myldre med mennesker og biler overalt, ligesom når du har myldrebæ så er der også lort overalt i toilettet...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-10-04 10:11

det hedder altså heller ikke myldretid fordi alle bilerne kører langsomt - men fordi der er flere biler på vejen end ellers - basta !!!!!!! *G*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-04 10:21

Myldre-tid har ikke noget med hastighed at gøre, men med mængden, i dette tilfælde trafikanter.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-10-04 10:31

Hvad så med ham jørgen De' Myldreius

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-04 10:35

Hedder det ikke et mylder ? Altså myldertid ?

Mylretid må gå på tiden og mig bekendt kan tid ikke myldre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-04 10:40

Myldretid = De timer på døgnet, hvor folk tager til eller fra arbejde i en stor by.

Accepteret svar
Fra : xyzzygy

Modtaget 110 point
Dato : 15-10-04 10:48

Myldre-tid er den tid på dagen hvor biler myldre, som regel om morgenen og kl 16 (hvor folk skal til og fra arbejde)

Historien om Mylder-Tiden:
der var engang en mand der betragtede en myretue. så sagde han:"føj hvor de myldre"'
da myretuer oftest er i skoven gik han hjem til byen, hvor det var myldetid (selvom det ord endnu ikke var opfundet, så det hed bare: masser af biler)
han gik op i rundetårn og så ud over byen, og så at bilerne mindede om myrer (de myldrede) så han på sit chronometer (ur) og så at klokken var 16.05. så tænkteh han om det var et tilfælde. derfor gik han hver dag i en uge op i rundetårn kl 15 og betragtede trafikken. han fandt ud af at bilerne myldrede mellem kl 15.30 og 17, og det kaldte han så for myldretiden.
THE END

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-10-04 11:38

Molo vil du nu holde op *G* - havde du ikke grammatik i skolen ???

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 15-10-04 11:54

Tak for svaret xyzzygy.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-04 12:01

Ok. jeg ved godt der er forskel på verbet : At myldre ...og et pronomen : Et mylder

..men det hedder også : En tid...

Så går det på tiden, må det være : En myldertid, myldertiden, flere myldertider , alle myldertiderne

Alternativt : At myldre tid, jeg myldre tid, jeg myldrede tid, jeg har myldret tiden, mylder tiden, myldrende tid

..eller hur ???

</MOLOKYLE>