/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Muslim der har sukkersyge
Fra : kylco
Vist : 673 gange
50 point
Dato : 15-10-04 08:44

Go morgen Kandu'er.

Et spørgsmål om religion/sundhed.

Har lige hørt i radioen, at nu starter ramadanen. Hvad gør en muslim som har sukkersyge og ikke må indtage noget når det er lyst?? Må de "indtage" insulin og regulere det på den måde, så de ikke bliver dårlige??

Kylco

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 60 point
Dato : 15-10-04 09:59

Der er undtagelser for syge mennesker.

Vidste du, at vi i Danmark laver medicin, der er specielt beregnet påmennesker der ikke må spise svin?

Kommentar
Fra : kylco

Dato : 15-10-04 10:06

Hej A.C.Rosmon

Nej?? Kan slet ikke tror der er noget fra en gris som bruges til medicin-fremstilling.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 15-10-04 10:15

Selv kvinder med menstruation er undtaget fra spiseforbudet

Godkendelse af svar
Fra : kylco

Dato : 15-10-04 11:11

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-04 11:51

Der er bl.a en diabetesskole på tyrkisk http://www.sygehuse-kbhamt.dk/center.asp?id=5558

Citat
Vi spiser ikke, som danskerne gør og lever også på en anden måde, fordi vi er muslimer. Nu hvor vi har Ramadan, er det godt at vide, hvordan vi kan holde Ramadan og spise sent uden at få et forkert blodsukker, forklarer han.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 16-10-04 09:27

F.eks. laver Løvens Kemiske Fabrikker 2 forskellige udgaver af heparin, der er blodfortyndende medicin, der udvindes af tarmvægene. Den normale udvindes af svin, og er rimelig nem at styre, og så er der en der udvindes fra køer, og er noget mere besværlig at have med at gøre.

Kommentar
Fra : Arabien

Dato : 01-11-04 11:20

Hej Kylco

Jeg vil hermed give dig svaret på dit spørgsmål.

<Har lige hørt i radioen, at nu starter ramadanen. Hvad gør en muslim som har sukkersyge og ikke må indtage noget <når det er lyst?? Må de "indtage" insulin og regulere det på den måde, så de ikke bliver dårlige??

Svaret er:

Et syg menneske hvis fasten forværre ens sygdom har hun/han ikke pligt til faste.