/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
EN GÅDE
Fra : Hooney
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 23-07-02 12:34

Jeg er blevet stillet en gåde,som irriterer mig til vanvid.Er der et kvikt hoved der kan hjælpe.
Gåden går ud på at færdigører sætninger ved hjælp af to ens ord,der staves ens,men ikke har samme betydning.
Feks.: Kom Hooney med fly? Nej hun (tog) (tog).
Eller:
Hvis vi skal have fugle til middag,bør det være kyllinger, (duer) (duer) ikke.
Det kræver logisk ræssonnerende og fantasifuld tankegang.
Gåden = som følger:

Familien stod i lufthavnen og var på vej på charterferie,da Fruen sagde til manden"Du kan aflevere den øvrige bagage til ham den velnærede,korpulente drager med _________, _________ klarer jeg selv."

Jeg har selv tænkt på,Kufferten(stor mave),pundene(penge),pungen(nok for fræk),
tusserne(tato` og penge),men jeg syntes ikke rigtigt det er "helt i plet"
Har DU et bud?
Hilsen HOONEY

Kommentar
Fra : pong

Dato : 23-07-02 12:57

Hej Hooney

Kufferten, som du selv foreslår er da et ganske godt bud.

Kommentar
Fra : Hooney

Dato : 23-07-02 13:21

Måske ja pong

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 23-07-02 14:05

hvad med håndtaskerne (elskovshåndtag eller på en anden måde deller i siden:)

Kommentar
Fra : Hooney

Dato : 23-07-02 14:20

Høøøømmmm,måske ja,men jeg er lidt i tvivl om "slang"

Kommentar
Fra : Hooney

Dato : 23-07-02 15:04

Måske har du ret Yoogi

Kommentar
Fra : pong

Dato : 23-07-02 15:05

Hej Hooney

Hvis jeg må give dig et godt råd bør du afvise yoogi's svar, da dit spørgsmål ellers vil forsvinde efter ca. 14 dage.
yoogi er bare ligesom bl.a. zonker ude på at score nogle billige point.

Mvh
Pong

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 23-07-02 15:21

Jeg tror at det skal være et ord som du selv skriver i dit spørgsmål
tog-tog
duer-duer
andre ord der staves ens, men med anderledes betydning
bue
brud
have
osv
Det ord jeg kan komme på er LUREN. Drageren bæger på en lur(spilleinstrument) . Han tager selv en lille lur.
Ordet kuffert,ville jo være overført betydning for mave.
mvh pvlar

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 23-07-02 17:02

Hej Hooney
Mit forslag til din inspirerende gåde, er "pakke"
Holsen Az...

Kommentar
Fra : fruSkrap

Dato : 23-07-02 17:17

Hej Hooney
Mit forslag er "kosten" - altså den til at feje med og "kosten" - den vi spiser.
venlig hilsen
fru Skrap

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-07-02 20:54

"Du kan aflevere den øvrige bagage til ham den velnærede, korpulente drager med hængerøven. Hængerøven [altså ægtemanden] klarer jeg selv!"

Kommentar
Fra : Hooney

Dato : 23-07-02 21:56

RELLOM: altså,din vittige hund.......Meeeeennnn jeg tror nu ikke,selvom tanker er kær
FRU SKRAP MED KOSTEN:Ordene har dbl.betydning,helt fint,men jeg tror nu ikke Fruen siger sådan.
HOLSEN AZ.: pakke ! bob bob. jeg tror ik på slang i den her forbindelse.
PVLAR: Et helt godt bud,jeg gumler lige på den.(den smager fint!)
PONG PONG PONG:ikke let for mig at gennemskue. "ZONKER"!!!?????? Men tak for tipset.
YOOGI:Sorry
Med venlig og stor hilsen til jer alle fra HOONEY

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 24-07-02 20:10

Jamennnnn---- yougi og pong
er det jeres svar til Hooney's spørgsmål ????
Kan vi få et bedre bud, og ikke mindst omtale af én som person. Skal i skændes, så gør lige det i en anden debat ??
pvlar

Kommentar
Fra : Hooney

Dato : 24-07-02 21:07

Hæj Pvlar
Jeg tror at dit bud er det bedste,men jeg lader "den stå lidt",for lige at se om der skulle komme et bedre bud.(det tror jeg nu ikke) .Hvis ikke,bliver du honoreret
fyrsteligt med lidt point fra mig
Herlig hilsen Hooney

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 24-07-02 22:09

Hey Hooney,

det var dog en livlig debat man også hér skal overvære...! Men ja jeg har ellers gået og tænkt over det længe, men kan heller ikke komme i tanke om andet end kufferten. Den er da også god

Mvh. Picasso

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 25-07-02 17:26

Hej Hooney
Jeg kan heller ikke komme på andre,- jeg har endda snart været hele ordbogen igennem.

mvh pvlar

Accepteret svar
Fra : karlschlichter

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-02 08:56

Hej Hooney

Jeg tror, at det passer bedre med OVERVÆGTEN.
Drageren har på grund af sin størrelse en indbygget overvægt, og i forbindelse med flyrejser er der også noget som hedder overvægt. Manden skal jo tage den øvrige bagage og bringe over til drageren, konen tager den del af bagaen, som er overvægt.

Karl

Godkendelse af svar
Fra : Hooney

Dato : 26-07-02 10:17

Jammen karlschlichter,du har så sandelig HELT RET.
DEN føles rigtigt. Tak for hjælpen
Hilsen Hooney

Kommentar
Fra : karlschlichter

Dato : 26-07-02 10:32

Hej HOONEY

Du kan så stille den irriterende person, som har give den gåden, en anden gåde.

Spørg om han/hun kan danne en grammatisk korrekt sætning, som indeholder 5 gange OG lige efter hinanden.

Løsningen på den gåde er:

En slagtermester skal have lavet et nyt skilt til at sætte over butiksvinduet. På skioltet skal der stå

KØD OG FLÆSK

Da maleren har opridset disse 3 ord over butiksvinduet, stiller slagtermesteren sig sammen med maleren for at vurdere, hvorledes det kommer til at se ud.

Slagtermesteren som synes, at der er for stor afstand mellem de 3 ord, siger så til maleren:

"Jeg synes, at der er for stor afstand mellem KØD og OG og OG og FLÆSK".

Hilsen
Karl

Kommentar
Fra : Hooney

Dato : 26-07-02 12:21

Hej Karl
Du er en sveske.Jeg gir`den straks videre.
Er du en ørn til det med gåder?
Hilsen Hooney

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-08-02 06:43

HATTEN!

Hilsen Stine

> Familien stod i lufthavnen og var på vej på charterferie,da
> Fruen sagde til manden"Du kan aflevere den øvrige bagage til ham den
> velnærede,korpulente drager med _________, _________ klarer jeg selv."
>
> Har DU et bud?
> Hilsen HOONEY

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-08-02 09:32

VOGNEN!
(bagage-)vognen, vognen(=bilen)

> Gåden = som følger:
>
> Familien stod i lufthavnen og var på vej på charterferie,da
> Fruen sagde til manden"Du kan aflevere den øvrige bagage til ham den
> velnærede,korpulente drager med _________, _________ klarer jeg selv."
>

Kommentar
Fra : Hooney

Dato : 09-08-02 23:20

Hej Stine,Jørgen og Bobber
Det er ret gode bud,men jeg tror nu at "overvægten" føles "mest rigtigt".
Takker
Hilsen Hooney