/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
mininiums krav af sikkerhed
Fra : johnni
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 14-10-04 23:46

er der nogen der kan fortælle mig
hvilke programmer jeg skal bruge for at sikre min pc
og hvad de hedder og evt.priser på dem.jeg har windows xp.
vh.johnni

Accepteret svar
Fra : goofy_dk

Modtaget 110 point
Dato : 15-10-04 00:26

her er min top liste

1. Sørg for at holde XP opdateret med de seneste patches fra windowsupdate.microsoft.com
2. Installer servicepack2 til XP og aktiver firewall i denne
3. Køb et antivirus program, Norton, Mcafee, Panda,og sørg for at holde det opdateret
4. Installer noget antispyware. spywareblaster er et must
5. sidst men ikke mindst, brug din sunde fornuft når du surfer og åbner modtagne emails

Antivirus programmerne kan du købe på nettet http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Wanted&ID=178&Soegeord=antivirus
Hvis du vil være ekstra sikker, så anskaf dig en hardware firewall/router mod internettet. Prisen på disse starter ved ca. 500 kr inkl moms

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-10-04 01:33

Hent det gratis og roste program AVG antivirus.
Og hent antispywareprogrammet Ad-aware som også er gratis.
Hold dem begge opdateret, så er du meget sikker.
Brug også Windows opdate, men vent med servicepack2 til XP (SP2) da der er for mange problemer med den.
Hvis du kommer til sider, som vil have dig til at trykke på godkendelser når du surfer, så svar kun ja, til sider du stoler på, eller selv har bedt om, alle andre lukker du.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-04 02:27

Læs tips og tricks på spywarefri http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm desuden finder du links til gratis software som kan beskytte din computer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-10-04 10:22

Johnni du har allerede lidt minimum hvis du bruger xp med sp2 med windows sikkerheden - men det er måske ikke nok - anbefaler også bla norton antivirus eller andre - er du tdc kunde kan du for kr 10 om måneden abonnere på deres sikkerhedspakke - billigt for en samlet løsning faktisk. (let og elegant - men jeg kender den ikke fra egen side - har dog hørt den skulle være ok)
Hente for eks nogen af ovenstående programmer til at spore og fjerne spion cookies og hvad der følger - ad-aware.se anbefales stærkt !

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-10-04 11:23
Godkendelse af svar
Fra : johnni

Dato : 15-10-04 12:29

Tak for svaret goofy_dk.