/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
PC-møde - sikker s.., nej sikker sammenk~
Fra : Niederhof
Vist : 401 gange
200 point
Dato : 14-10-04 22:51

Vi skal have ca 25 privatejede pc'er koblet op i et netværk, hvorledes kan jeg scanne disse for virus og deslige ?
Kan jeg hente en virusscanner på nettet, brænde den ud på en cd, og bruge denne i de forskellige pc'er ?
Hvorledes med AdAWare - hvorledes får jeg den nyeste opdatering med på min cd ??
Eller findes der andre 'stand-alone' programmer, der er lige så effektive ?

Vi vil scanne alle pc'er FØR de forbindes i netværket, så det må gerne gå kvikt med at scanne den enkelte pc.

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 14-10-04 23:17

Hej !

Du kan hente en masse nyttig her
www.spywarefri.dk
www.arlet.dk

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 14-10-04 23:18

Flere gode DL sider

www.download.com
www.download.dk

Accepteret svar
Fra : xick

Modtaget 210 point
Dato : 14-10-04 23:34

Hej Niederhof .. jeg vil foreslå som gratis alternativ til et antivirusprogram, at I bare scanner de enkelte computere med Panda softwares onlinescan:
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Så vil jeg også foreslå du ligger AdAware ind på alle pc'er: http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10319876.html?tag=lst-0-2

Så kan du som en ekstra sikkerhed lægge et par programmer mere ind... der er en masse gode programmer på påde www.spywarefri.dk og www.arlet.dk som svampearne også sagde... Hvis du ikke synes dette er hjælp nok, kan du prøve at søge kandu igennem for indlæg om virus og spyware - det har nemlig været op mange gange hvad man skal vælge, og hvor det kan downloades..

For at være på den sikre side, kunne du evt lægge et fast antivirusprogram på alle computere - så kan programmet jo altid give besked hvis der alligevel er en virus på afveje men som sagt, så kig på ovenstående links for at finde links til antivirus programmer osv

Held og lykke - Håber I finder ud af det

//xick

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-10-04 16:55

Virus og Spyware programmer, bør ligge på enhver computer, hvad enten de ene eller køre i netværk.
Hvis dette er tilfældet, så har du allerede løst en del af dit eget spørgsmål.

AdAware's opdateret liste ligger i samme mappe som programmet og hedder: REFLIST.REF

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 18-10-04 17:34

Tak for svaret xick.
Tjah, alle rammer jo noget rigtigt - xick får pointene grundet den grundige vejledning.
Det er udemærket med en vejlening i hvor man kan finde tingene - men ikke helt nok. Det er også en udemærket betragtning at antivirus og anti-spyware bør forefindes på enhver maskine - men det gør de altså ikke, derfor min bekymring. (Det var så mega-fint med en vejledning i at finde den sidst-nye definitions-fil - så en download kunne aktualiseres)
Tak til alle for indsatsen.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 18-10-04 17:39

Forøvrigt havde vi 'kun' 2 PC'er der væltede fuldstændigt....