/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sprøgsmål vedr. Pgo T-rex -benzinfilter
Fra : cbadk
Vist : 1387 gange
150 point
Dato : 14-10-04 20:57

Hejsa :-§

Jeg har et problem med min knallert. Den vil hverken starte eller gøre ved.
Startmotor og virker fint og der er komprasion. Tænding virker også...gnister..!
Kaburatoren er renset og der flyder benzin igennem....MEN!!!!!!
Der er ingen benzin på tændning når man prøver at starte!

Så der må være en gennemgang der ikke virker!

Så kiggede jeg på benzinfilteret.!
Der er nemlig 3 slager...tilførelsel og 2 udgange...!

Den til karburatoren virker fint...men den anden er der ingen benzin i !!!! Skal der også være benzin i den anden slange????

Med venlig hilsen *CBADK*

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-10-04 21:23

Hvordan skete det.??. Har du haft afmonteret cylinder og stempel. Hvis du har haft afmonteret stemplet kun det være at det vænne forkert. Pil I toppen af det skal pege mod udblæsningen.

Benzin tilførelsen er ved tomgangs skruen.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : cbadk

Dato : 14-10-04 21:39

Hej

Nej...jeg har ikke haft cylinder eller stempelet afmonteret!

Du skriver - benzin tilførelsen er ved tomgangs skruen.

Hva mener du med dette ?

PS...hva skal den anden slange som sidder i bunden af benzinfilteret bruges til ?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-10-04 21:50

Det er til en service slange, Der sidder en skrue til at åbne den. Den bruges til at kontrollere om der er benzin tilførelse. Hvis du skruer den mod uret hvil du åbne den, så skulle der gerne løbe benzin ud, Hvis ikke er der problemer med benzin tilførelsen.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-10-04 21:57

ÅÅÅ undskyld, det der med tomgangs skruen. Der sidder en tomgangs justerings finger skrue ”Den er sort” lige ved siden af den er benzin tilførelsen.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-04 22:14

Der sidder en automatisk benzinhane, under tanken, den har normalt 2 slanger, den ene løber til et benzinfilter og videre til karburatoren, den anden fra benzinhanen, er en vaccumslange, der kommer fra karburatoren tæt ved studsen, den skal der ingen benzin være i, den skal ved hjælp af motorens vaccum, åbne for benzinen.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=319257260&n=520752117&pn=520752243
En anden lille slange går fra oliepumpen til studsen, men det kommer ikke sagen ved.

Så kiggede jeg på benzinfilteret.!
Der er nemlig 3 slager...tilførelsel og 2 udgange
Ja det forstår jeg ikke.
Men prøv at give din cylinder en snaps, for at se om den så vil starte, prøv også at holde en hånd for karburatoren, så den får meget vaccum, så benzinhanen åbner, du kan jo også teste, ved at rykke slangerne af karburatoren, og suge i vaccumslangen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cbadk

Dato : 14-10-04 22:25

Fandt ud af det :.....men nu har jeg et NYT problem!!!!!

Det er mit luftfilter!!!!
-Når jeg piller det af starter motoren :)
-Når jeg sætter det på går den ud :S
Har prøvet at rense den i benzin som man kan gøre engang i mellem...men gav ingen resultat!

Nogle forslag ?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-10-04 22:25

Alt det kan kontrolleres med service skruen. Hvis der ikke løber benzin ud er der ikke benzin I svømme huset.

Der efter kan der kontrolleres om der kommer benzin ud af selv benzin slangen når selvstarteren aktiveres.
Hvis der gør det er det svømmer ventilen der ikke virker. Hvis ikke
Er det benzin filteret der er stoppet til eller benzin hanen der defekt.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : cbadk

Dato : 14-10-04 22:25

ps...luftfilteret er orginalt .

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-10-04 22:32

Prøv at skrue tomgangs skruen helt I bund.
Og prøv derfra.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-10-04 22:35

Hvis den starter med filter kan det tyde på at du skal justere tomgangs luft skruen. Helt ind og halvanden ud.

Undskyld forglemmelsen

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : cbadk

Dato : 14-10-04 23:26

jep...virker...takker....lige 2 andre problemer...!!!!!

1) Når den skal gå fra tomgang til "fremgang"...køre..... har den en mærkelig overgang...
...det føles somom den lige skal ind i et hak før den går i gang...altså ikke glidende...og det føles som om at det bliver værre og værre!

2) Når min knallert kører omkring 38-50 km/t bliver den MEGET langsom i optrækket...og sommetider overhovedet ikke....
Har skiftet mine ruller til 8.0 grams...da jeg fik at vide de var stanarden for t-rexen...
men siden da har jeg fået af vide at det skulle være 5-6 MAX
Kan der være andre faktore der spiller ind i forhold til dette...ellers skal jeg bare skifte rullerne til 5-6 grams????

MVH
Claus

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-10-04 23:54

Det virker som om din rem er slidt, Hvis ikke prøv at rens din kobling så den er helt tør, Her må der ikke være fedt eller olie.

MV.
Peter Jensen