/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bundkort
Fra : claire
Vist : 421 gange
44 point
Dato : 14-10-04 16:17

hvordan finder jeg ud af hvilket bundkort jeg har i min pc? Når pc starter op har jeg fået at vide at jeg kan se det, men selv jeg trykker pause kan jeg ikke se det?
Et måske dumt spørgsmål; hvor sidder bundkortet fysisk i min pc?
jeg har have opdateret mit bundkort kort, så det "ved" at der er usb i pc, jeg kan på nuværende tidspunkt ikke lave en flytbar hardisk?
på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : danatool

Modtaget 54 point
Dato : 14-10-04 16:21

du downloader et pogram der heder aida32
det kan fortælle dig hvad hardware der er i din pc

http://www.imagedata.dk/dl-aida.shtml

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 14-10-04 16:24

og bundkortet er det store printkort hvor alt andet er sat til/på cpu ram cd-rom harddisk o.s.v

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 14-10-04 16:26

Du kan også bruge programmet PC-Wizard som kan frit hentes på www.cpuid.com

Godkendelse af svar
Fra : claire

Dato : 14-10-04 16:52

Tak for svaret danatool.
Aida32; det var smart, mange tak, og tak for et hurtig svar ) super

Kommentar
Fra : claire

Dato : 14-10-04 17:16

okay, mit bundkort hedder: ESC K7SEM, ID: 02/28/2002-sis/730-6a6ise19c-00. Jeg er på esusa.com på at opdatere bundkort, men jeg er lidt i tvivl hvad jeg skal vælge; mit problem er at jeg ikke kan lave en flytbar harddisk til min mp3?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : claire

Dato : 14-10-04 17:16

sorry escusa.com

Kommentar
Fra : claire

Dato : 14-10-04 17:18

sorry igen....

www.ecsusa.com

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 15-10-04 14:28

det kan du se under
motherboard
bios
i aida32

der står hvad dit bundkort hedder og hvad bios du har i nu
så hvis det er k7sem og der står 1.x så er det en pcb 1.0 hvilket det nok er
hvis det er en pcb 3 vil der stå 3.x
men den der burte være da være usb indstalleret på den men kun v1
men hvis du køre win 98 kan det godt give lidt problemer
og en bios opdate vil altid hjælpe
men held og lykke med det

Kommentar
Fra : claire

Dato : 16-10-04 11:27

mit bundkort hedder K7 SEM 1.1e.
Når jeg forsøger at hente opdateringer, er der ikke noget der svre helt præcis til mit bundkort. det er noget bøvl....(
Jeg har xp, og min pc er lige blevet formateret, så der skulle absolut ikke være niget i vejen med pc.