/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Formatering og så Mine Mails
Fra : W3rzax
Vist : 399 gange
200 point
Dato : 14-10-04 13:47

Jeg skal til at formatere også har jeg jo en mail i Outlook Express.
d vil jo sige når jeg formaterer så midster jeg os mine mails. Kan jeg ikk få dem ind igen? på en eller anden måde?

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 14-10-04 13:54

alt efter hvilken version af outlook exprees du køre skal du tage backup af all *.mbx eller *.dbx filer. Når du så har geninstalleret skal du indlæsse disse filer igen og vupti så har du dine mails med over.

Hvis du også vil have adressekartoteket med skal du have filen(erne) *.wab med også

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 14-10-04 14:03

det er outlook exprss 6
Hvor ligger de der filer som jeg skal tage backup af?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 14-10-04 14:05

Der er jo kun dll filer.... C:\Programmer\Outlook Express der inde under

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 14-10-04 14:06

Det nemmeste er nok at søge efter dem på dit C drev.

mine ligger f.eks. i denne mappe.
C:\Documents and Settings\vedbckj\Local Settings\Application Data\Identities\{DD3CCA62-AD87-4CC5-B257-98994430BB3A}\Microsoft\Outlook Express

Men søg og du skal finde.

Kvolsgaarrd

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 14-10-04 14:09

hva skal jeg søge efter?

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 14-10-04 14:10

alle de filer som hedder noget med dbx som efternavn *.dbx (*=alt)

dbx = Outlook express 6 database filer

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 14-10-04 14:16

Jamen nu har jeg søgt efter dbx filer på mit c drev oig den fandt ikk nogle filer
hva så?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-10-04 14:21

Som kvolsgaard skriver, men der hvor kvolsgaard skriver 'vedbckj' skal du skrive det navn du benytter.

Hvis du ikke kan finde dem er det måske fordi du ikke kan se skjulte mapper, så det kan du gøre på følgende måde : Når du kører XP skal du gøre således: Gå i kontrolpanet vælg mappeindstillinger herefter faneblade "Vis" under avancerede indstillinger fjerner du fluebenene ud for "Skjul beskyttede operativsystemfiler" samt "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" herefter skal du under skjulte filer mapper makere "Vis skjulte filer og mapper".
Nu skulle du kunne se skjulte filer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-10-04 14:21

Som kvolsgaard skriver, men der hvor kvolsgaard skriver 'vedbckj' skal du skrive det navn du benytter.

Hvis du ikke kan finde dem er det måske fordi du ikke kan se skjulte mapper, så det kan du gøre på følgende måde : Når du kører XP skal du gøre således: Gå i kontrolpanet vælg mappeindstillinger herefter faneblade "Vis" under avancerede indstillinger fjerner du fluebenene ud for "Skjul beskyttede operativsystemfiler" samt "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" herefter skal du under skjulte filer mapper makere "Vis skjulte filer og mapper".
Nu skulle du kunne se skjulte filer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-10-04 14:23

Sorry, jeg må have klikket to gange.

//bentjuul

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 14-10-04 14:25

De kan evt også ligge på dit d drev hvis du engang har sat det op til det.

prøv og åbne en command prompt (cmd.exe)

skift til roden (cd \ )
skriv følgende : dir *.dbx /s
dette skulle gerne resultere i en masse filer som du skal tage backup af.

Er ret sikker på at du som bentjuul skriver valgt ikke og se skjulte filer og mapper. Slå det fra, så kan du finde dem.

Hilsen

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-10-04 14:26

prøv at åbne outlook,og derpå
åbn en tom mappe i denne computer
marker alle dine email
derpå skal du trækker dem over i den mappe og gemme dem der.
den hedder *.eml i min outlook 4.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-10-04 14:37

Dine mail adresser finder du her Dit adressekartotek finder du C:\Documents and Settings\ditnavn\Application Data\Microsoft\Adress Book
og filerne hedder "ditnavn.wab" og "ditnavn.wa~" hvor sidstnævte er backup.

Men stadigvæk hvis du ikke kan se skjulte filer så finder du ikke dine men følg den vejledning jeg lagde tidligere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-10-04 15:04

her er de os mig ->
E:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities\{B2673CD5-7897-4CB2-AACC-AD281A02AAFA}\Microsoft\Outlook Express\
bemærk det er en engelsk win jeg bruger,og
administrator skal erstattes med dit bruger navn du brugt da du logget på xp,måske er det det somme.
når du kopier dine dbx filer f.eks inbox.dbx skal du kopier dem eller overskride dem i din nye outlook for at se dem.på den måde overskrider du de mail der er der,men da den er ny er det vel lige meget.men det er bedre at expotere dem først med outlook eget program (under filer-expotere)eller min førskrivne måde.men det skulle kunne lade sig gøre at overskride...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-04 18:04

Du skal huske, at hvis du vil gemme dem som de er skal du gemme den mappe hvor mail filerne ligger der hedder OutlookExpress ellers kan du nemt risikere, at de ikke kan læses.
Der er ingen exportmulighed for OutlookExpress med mindre du har MS Outlook eller Exchange, men du kan også gemme dem, f. eks. på en anden partition ved, oprette en mappe der kunne hedde POST der hvor du vil lagre filerne og derefter, at åbne OutlookExpress - Funktioner - Indstillinger - fanebladet Vedligeholdelse - Lagringsmappe - Vælg skift lagringsmappe - find den oprettede mappe og vælg den og følg anvisninger.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 14-10-04 19:06

BjarneD > det nemmeste er at gemme hele outlookmappen på et andet drev/partion og når man så har formateret sit C drev er den lige til at importere i Outlook Express igen - jeg plejer selv at gøre det på den måde.
Men desværre melder W3rzax ikke tilbage hvor langt han er og som du kan se højere oppe i tråden kan han ikke se skjulte filer og mapper, og vi ved ikke om han har fundet ud af det jeg skrev kl. 14.21.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-04 20:05

Bent Juul>> Jeg gemmer også HELE mappen, men man skal nogle gange beskrive de andre muligheder for at få spørgeren til at beslutte sig

Godkendelse af svar
Fra : W3rzax

Dato : 15-10-04 16:18

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-04 16:23

Selv tak W3rzax, håber du har fået kopieret dine filer.

//bentjuul